Medion recovery disk bij Acer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vedici

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Hallo,

Ik heb anderhalf jaar geleden een Acer Aspire 6930G gekocht.
Hij loopt nu bijna om het uur wel een keer vast dus er zal waarschijnlijk een virus ofzo opzitten, hoop ik dan maar.
Ook staat er zo veel troep op dat ik het hele systeem een keer wil resetten.

Ik heb alle belangrijke dingen al op mijn externe harde schijf gezet, maar nu kan ik de recovery disk niet meer vinden die bij de laptop geleverd werd.

Wel heb ik een Medion Recovery disk, nog nieuw in verpakking.
Deze dvd heb ik nog van mijn Medion computer, die ik 3 jaar geleden had gekocht.
Hier staat ook Windows vista op (Windows vista Home Premium)

Nu is mijn vraag of ik deze Medion dvd kan gebruiken om een nieuwe windows vista op mijn Acer laptop te installeren?

Ik lees net;

De software op deze Recovery Disc is voorgeinstalleerd op uw vaste schijf bij fabricage en mag alleen gebruikt worden voor backup en recovery.

Dus ik ga ervan uit dat het niet werkt ?:p

Zijn er andere manieren om mijn laptop te 'resetten', anders dan door een recovery disc?

Hoi,
ten eerste kun je niet zomaar een recovery disk van een andere pc gebruiken, de recovery bevat alle info en stuurprogramma's die op jouw specifieke pc van toepassing zijn. Wat je wel kunt doen is een originele Vista dvd lenen van een vriend/kennis en met je eigen Windows sleutel/code installeren. Je moet dan wel zelf alle drivers bij de fabrikant van je laptop dowloaden (vooraf) anders kom je naderhand internet niet meer op.

Ik heb eventjes op de chat gepraat en probleempjes vertelde dat het heel simpel kon via ALT + F10 tijdens het opstarten :rolleyes:

Probleem opgelost dus!

Ok, dan staat het waarschijnlijk ook in de handleiding die je erbij gekregen hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan