Medion T.V. kaart en kast onder spanning.

Status
Niet open voor verdere reacties.

-[Solid]-

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
Ik heb een t.v. kaart in men pc en wil programma's van t.v. [vanavond saving private ryan] opnemen. Ik heb de coax aangesloten en ik voelde, toen ik de kast aanraakte [pc was uit, stekker zat wel in stopcontact] een spanning [niet veel maar genoeg om mijn hand te doen tintelen. Ik zet de pc aan en start powerCinema 2.5. Ik laat hem die kanalen programeren, maar het beeld is erg slecht.?

Hoe komt dit? Ligt het misschien aan de eerder gevoelde stroom?

MVG

de stekkerdoos waar alles op zit wel, het stopcontact uiterraard niet. geen enkel gewoon stopcontactis geaard

Probeer alles aan te sluiten op een geaard stopcontact. Is het dan nog niet verholpen, dan zit je ergens met een stroomverlies.

Als het een stroomverlies is, krijg je een 50Hz brom op je afscherming van de coax. Je heb dan geen goede afscherming meer, wat kan leiden, van slecht tot heel slecht beeld.

Is het alleen maar zo dat je het stroopje voelt als je de kabel aangesloten hebt?

Ik vermoed dat je je PC niet direct op de antenne aansluiting hebt aangesloten, maar via een splitter zodat je ook TV kunt blijven kijken.
Niet alle splitters zijn even goed (kan een reden zij, maar niet zo waarschijnlijk).
Verder gebruik je Coax kabels, vraag is welke kwaliteit hebben ze, hier zijn grote verschillen, het beste is eigenlijk die groen die ze ook voor de ondergrondse bekabeling gebruiken.
Is het een gekochte kabel of heb je hem zelf gemaakt.
Zelf maken kan, maar je krijgt de afscherming nooit zo goed als bij een (goede) gekochte kant en klaar kabel (storing door een slechte montage en/of afscherming kan een grote invloed hebben op het beeld).
Tot slot, hoelang zijn de kabels?
Vanaf het centrale antenne punt zou de totale kabel lengte (dus incl. de kabel naar de TV) niet langer dan 10 meter moeten zijn om een gegarandeerd goed beeld te krijgen (norm die de kabel maatschappijen hanteren). Is de totale lengte langer zal het beeld minder worden (ook op de TV overigens).
Dus als je meer dan 10 meter kabel gebruikt zou je eigenlijk een antenne versterker moeten gebruiken, zeker als ook duidelijk merkt dat het beeld minder wordt.

het is een lange coax, want het moet allemaal naar boven. Ik maak geen gebruik van een splitter, en de stroom [die ik op de kast voelde is ook weg]. Kan iemand mij vertellen waarom ik zo slecht beeld heb, want wanneer ik de coax in de tv doe dan is het beeld niet optimaal maar toch acceptabel.

Ik kan geen screenshots van het beeld maken, maar het is zo slecht dat het niet om aan te zien is.

Dan moet je het toch gaan zoeken bij de coax.

Je zou een dubbel afgeschermde coax kunnen gebruiken.

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je dat? Moet ik een nieuwe coax aansluiting [de stekker] vervangen, of de hele kabel?

Ik zou eerst eens kijken of coaxstekkers nog wel goed zijn aangesloten. Dus de ader en de afscherming. Is dat nog goed dan zou ik opteren een nieuwe kabel met dubbele afscherming aan te schaffen. Die zjn ook dikker( ader en afscherming) en bieden een zeer goede bescherming tegen interferentie stoornissen.

Het is een TV PCI-kaart neem ik aan?
Verplaatst de kaart eens naar een plaats zoveel mogelijk uit de buurt van ander PCI-kaartjes.
Dit scheelt soms ook heel wat storing.

En de lengte van de coaxkabel..

oke bedankt voor jullie medewerking, ik ga dus maar een nieuwe coax halen [dubbele afscherming], mss heeft een versterker ook nog zin en hoef ik geen kabel te halen? anders moet alle bedrading weer los. en de lengte van die coax is erg lang, maar daar kan ik ook niets aan doen. mijn pc-kast schroef ik niet open, want ik heb nog 2 jaar garantie.

In iedergeval bedankt, en jullie horen wel of het geholpen heeft

Geplaatst door -[Solid]-
mijn pc-kast schroef ik niet open, want ik heb nog 2 jaar garantie.
Ik wist niet dat de kaart standaard in de pc zat.
In dat geval geeft ik je groot gelijk, niet open maken.

[offtopic]
@-[Solid]-,
lees even je privé berichten!![/offtopic]

Coax kabel b.v. Coax 12 of nog beter de Koka 799 zijn goede storingsdichte kabels. Daarnaast moet je eigenlijk metalen coax stekkers gebruiken en niet die goedkope kunststoffen. Een versterker heeft zin als het signaal niet zo goed en de kabel een lange lengte heeft. Digitenne kan ook voor storing zorgen als je nog oude coaxkabels hebt liggen. Dit is dan alleen bij 1 kanaal waar sneeuw op zit. Die spanning die je voelde komt van de aansluitdoos van de R/TV. Ik heb ook een TV kaart in mijn PC en toen ik de los op de grond liggende einddoos aansluitte en per ongeluk de achterkant aanraakte kreeg ik ook een schokje. Je hoeft je geen zorgen te maken.

Groeten van Jane

P.S. ben je er al uit? is het gelukt? laat het even weten en zet de vraag op opgelost.

Opgelost!

Ik heb geen nieuwe kabels aangeschaft, geen nieuwe versterkers of wat dan ook! Die tv kaar heeft 2 ingangen. Ik stak de coax kabel altijd bloot [zonder splitter] in het gat dat paste. Nu zag nog een aansluiting in die tv. kaart. Ik zet de splitter ertussen [anders paste het niet] en nu heb ik redelijk/goed beeld.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Geplaatst door crash
[offtopic]
@-[Solid]-,
lees even je privé berichten!![/offtopic]
Gezien je de Privé berichten niet leest, zet ik het bericht maar in de topic neer.
Systeem in handtekening.
Zou je zo vriendelijk willen zijn, je systeem uit de handtekening te halen.
Daarvoor is de knop "Systeem" gemaakt.
Bij je profiel kun je dit instellen.
Dit ivm de huisregels.
http://www.helpmij.nl/forum/rules.php?s=

Alvast bedankt,

Crash
moderator Helpmij

Je schreef eerder dat je geen splitter gebruikte, welke aansluiting gebruikte je toe? Die waar normaal de TV aan zit, of de tweede aansluing naast die van de TV?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan