Medium is ongeldig of spoor 0 is beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernstig

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2003
Berichten
80
Bij een vriend is w98SE van hard disk verwijderd. Waarschijnlijk het MS Dos commando niet goed gebruikt. Opstarten gaat alleen nog via diskette. Dan is de c schijf wel bereikbaar maar er staat niet echt veel zinnigs meer op. In ieder geval is de map Windows niet meer aanwezig.

Na commando format c:/s voert hij controle van schijfindeling uit, registreert hij beschadiging maar stopt met controleren van 8.032,46 MB. Hij meldt dan:
Het medium is ongeldig of spoor 0 is beschadigd. De schijf is onbruikbaar.

Met Fdisk meldt hij dat er partitie C:1 bestaat en dat een primaire dos partitie al bestaat.

Voordat wij naar de winkel "hollen" om een nieuwe schijf aan te schaffen graag jullie hulp om te redden wat er te redden staat.

Wie heeft een handige tip om de harddisk weer bruikbaar te maken?

Bedankt voor de moeite. Ik hoop wat te mogen horen.

Groetend

Ernst(ig)
 
1) het geheugen in de computer even los halen en weer vast zetten

2) stroom en data kabel van de harde schijf los halen en weer vast doen

3) probeer eens de set up te starten. lukt geen van dit al, mag je gaan rennen naar de winkel ;)
 
Dat is snel. Of het mij echt blij stemt weet ik nog niet. Wij gaan het uitproberen.

Dat van het geheugen geeft mij een klein beetje hoop. Mijn vriend meldt dat hij geheugen had bij geplaatst. Misschien is dat een mogelijkheid.

De rest van de mogelijkheden gaan wij ook uitproberen.

Wordt vervolgd.

Ernst(ig)

P.S.
Als wij setup van de CD rom starten begint hij Scandisk te draaien. Bij media code loopt hij tot 39%. De fats gaat hij herstellen en geeft aan dat kopie 1 geplaatst moet worden. Dan begint hij aan mapstructuren, maar dat duurt zo lang, daar ben ik te ongeduldig voor. Volgens mijn vriend doet hij er uren over.

Als ik chkdsk c: vertelt hij dat eerst scandisck gedraaid moet worden. Een vicieuse cirkel dus.
 
Laatst bewerkt:
Ga eens vanaf het begin ,dus met Fdisk eerst verwijderen en een nieuwe partitei aanmaken erna Formateren en dan installeren.
Het beste met een Win Me bootdisk


Leesvoer handig!!
http://www.schoonepc.nl/index.html
 
Laatst bewerkt:
Controleren integriteit station

Toch nog even jullie hulp nodig. Na verwijderen gestart met maken van primaire dos partitie. Gaat dan integriteit van station controleren, maar stopt bij 34%. Soms begint die opnieuw, loopt tot 1005, begint weer opnieuw en stopt bij 34%.

Weet iemand wat dat kan betekenen? Heeft het wellicht te maken met het feit dat bij Scandsik bij Media code bij 39% stopt.

Graag nog wat tips die wij kunnen uitproberen.

Bedankt voor de moeite

Ernst(ig)
 
Als het steeds EXACT op dezelfde plaats is !!!
HARDESCHIJF stuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan