Medium ontkoppeld -> spontane reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacco63

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Op mijn 6 jaar oude Asus laptop heb ik geen draadloze verbinding meer met mijn netwerk.
Ik zie wel alle netwerken in de buurt en heb via alle andere threads al van alles geprobeerd. Het laatste waar ik nu niet meer verder kan is het volgende:

Ik heb gevonden dat ook hier het `medium ontkoppeld´ is en zodra ik ik vanuit de Eigenschappen van het apparaat de Draadloze verbinding wil herstellen, dan flitst er een blauw scherm vol met Bill Gates-teksten voorbij en gaat de laptop spontaan herstarten.
Iemand een suggestie ?

Gebaseerd op Windows XP:
ga eens naar start, configuratie scherm, systeem,
tabblad geavanceerd, dan bij opstart- en herstelinstellingen op instellingen klikken.
Zet nu het vinkje uit bij "De computer automatisch opnieuw opstarten"
Als hij nu weer de fout in gaat blijft als heet goed is het blauwe BSOD zichtbaar waardoor je de fout code kunt noteren.

Verder zou ik niet weten waarom je dit gaat doen, als je de WiFi van de buren wel ziet maar die van jou niet dan zou ik eerder eens naar de instellingen gaan kijken van de WiFi-Accesspoint/Router

Laatst bewerkt:
Mario, bedankt voor je snelle reactie.
De foutcode die in het stopbericht gegeven wordt, luidt als volgt:

*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x84B5804F, 0xF18AA804, 0x00000000)

Daar lees ik van alles over, varierend van virus, tot hardware geheugen problemen.

Om mijn eerste bericht aan te vullen:
- Ik zie ook mijn eigen netwerk en de laptop gaat daarmee verbinden. Vind de verbinding, maar verbreekt deze weer na enkele tellen. Vervolgens gaat hij even later opnieuw verbinding zoeken etc.
MAC filter staan AAN en adres is bekendgemaakt.
Via de vaste verbinding kan ik wel verbinden met mijn netwerk. Het gaat mis bij de draadloze verbiding.

Laatst bewerkt:
Probeer eens even met de MAC filter uitgeschakeld,
en zonder enige andere draadloze beveiliging.

Ik denk dat je toch het wachtwoord van de draadloze beveiliging (WEP/WPA/WPA2) verkeerd hebt ingevoerd, of misschien het MAC aders niet goed hebt overgetypt.
Kijk voor het MAC adres van de laptop anders even bij "Start" -> Uitvoeren -> CMD
ipconfig /all

Mario,

Ik vermoed toch een hardware probleem. CHKDSK geeft nu ook een foutrapport.
Daar ga ik eerst maar eens verder zoeken.
Bedankt zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan