medium ontkoppeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

persuader

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2003
Reeds geruime tijd probleemloos internet op laptop via draadloze verbinding .
Onlangs nieuwe modem aangesloten wegens overstap naar VDSL2. Eerste test ging perfect.
Enkele dagen later evenwel geen connectie mogelijk vanop de laptop met het netwerk.
Met andere toestellen geprobeerd (GSM en 2 pc's) en deze connecteren probleemloos met m'n netwerk.

Wat gebeurt er als ik wil connecteren:
-PC vindt m'n netwerk
-Ik kies voor connecteren en geef pasphrase in(of hij doet dit de eerste keer automatisch).
-Hij zegt "wachten op netwerk".
-Verder niks

ip config geeft MEDIUM ONTKOPPELD

ip config /release geeft: er kan geen enkele bewerking worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten.

Bij "hardware" geen vraagtekens of meldingen van problemen.

Rechtstreeks met de netwerkkabel gaat wel, maar bedoeling is dat het via laptop draadloos gaat.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

probeer dat draadloos netwerk profiel eens te verwijderen en de passphrase opnieuw in te voeren.

Dat is dus 1 van de dingen die ik al geprobeerd heb.

Ik heb zelfs heel even m'n netwerk onbeveiligd gezet en zelfs dan raak ik er met de laptop niet op.
Zelfde verhaal: wachten op netwerk

om welk radiotype gaat het? kan zijn dat de laptop het niet ondersteunt(kan je zien door ff op het netwerk te gaan staan)

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp maar op pagina van router staat 802.11g, bij gegevens van laptop vind ik 802.11g (Broadcom 802.11g)

Het heeft dus echt al gewerkt hoor, ik heb er de eerste dag van de nieuwe modem gewoon draadloos mee op het net gesurft.

In het begin was het nog wel ADSL op die VDSLmodem.
Het is pas sinds 12/01 effectief VDSL2, kan dit invloed hebben?
Ik weet niet zeker als het na upgrade van de lijn nog gewerkt heeft, maar de rest van de setup: modem, laptop,... is zelfde gebleven.

OK, probleem opgelost, ik sta hier met rode wangen... :o

Na nog heel wat gedoe heb ik de laptop in de wagen gezet en wat rond gereden op zoek naar onbeveiligde netwerken. In geen tijd had ik al met 3 verschillende geconnecteerd en er op kunnen surfen e.d.
Dat was dus bewijs genoeg dat het zeker niet aan m'n netwerkkaart van de laptop lag.
Aangezien ik ook al met andere apparaten op m'n eigen beveiligd netwerk kon was m'n Bbox2 ook niet de schuldige.

Dus de conclusie was dat het probleem echt wel puur de connectie tussen de 2 was.
Alle frequenties eens opnieuw geprobeerd, doch geen soelaas.

Van pure ellende eens de beveiliging aangelaten, maar enkel de MAC-filter af gezet.
En ziet: onmiddellijk connectie!

Nu heb ik altijd gedacht dat als je de beveiliging (WPA-WPA2) af zet dat dan automatisch ook geen MAC-filtering meer is, en daarom had ik daar nooit naar gekeken. Maar blijkbaar is er dan wel nog MAC-filtering. Dom van mij, en weer iets bijgeleerd dat ik NOOIT zal vergeten!!!
Verder heb ik ook gedacht dat als je MAC niet klopte je wel op het netwerk kon maar niet op het internet??????

Blijft het mysterie dat de verbinding eerst wel werkte, en daarna niet meer.

Is het mogelijk dat het MAC-adres van een apparaat spontaan veranderd?
Alternatief is dat dit veranderd is op de pagina van de router, maar wie heeft dat dan gedaan???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan