Medium ontkoppeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Space_Cowboy

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen worstel ik met een falende internetverbinding, pas recent heb ik ontdekt dat beide adapters ontkoppeld zijn. Het gaat om volgende configuratie:

Dell Studio 1555 (+/- 2009)
Win 7 Professional 64bit
Intel Core 2 Duo P8700 (2,35GHz)
6 GB RAM

met volgende adapters:
Broadcom Netlink Gigbait Ethernet
Intel WiFi Link 5100 AGN
met een abonnement op Proximus.

Wanneer ik ipconfig doe krijg ik volgend resultaat:

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Mediumstatus . . . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindigsspec. DNS-achtervoegsel:

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Mediumstatus . . . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindigsspec. DNS-achtervoegsel:

Vrijdag kon ik nog via de kabel op het internet (hoe ipconfig er toen uitzag weet ik niet), nu kan ik via de kabel wel verbinding maken met de modem/router, maar niet met internet (pingen geeft aan dat host onbereikbaar is o.i.d.). Draadloos kan ik niet eens verbinding maken met de modem/router.

Op internet en in fora zag ik dit ontkoppelingsprobleem ook verschijnen, maar was er wel steeds DNS-informatie e.d. en werd de adapter volledig weergegeven, wat in mijn geval absoluut niet zo is.

Momenteel zit ik op een andere pc die probleemloos aangesloten is op mijn netwerk.

Iemand enig idee?

Niet meteen een idee, maar ik zou in ieder geval de Probleemoplosser loslaten op beide netwerkverbindingen.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Klik LAN-verbinding 1x aan en dan erop rechtsklikken en kiezen voor Problemen oplossen.
Doe hetzelfde voor de Draadloze netwerkverbinding.

Tijs.

Toevoeging nog: Mocht de probleemoplosser niets kunnen doen voor je, dan kun je een driver-update proberen:
Broadcom bedrade adapter:
Drivers (om te updaten via Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )) staan hier en voor de NetXTreme II hier
De Windows 7 64-bit variant kiezen.
Moet je wel eerst het juiste type netwerkadapater achterhalen. Staat hier hoe dat te achterhalen.
Ik vermoed dat er uitkomt: 1698 BCM5784M NetLink
dus dat dit de juiste sectie is voor jouw Broadcom drivers.

Intel WiFi Link 5100 AGN: hier
Wil je de drivers én verbindingensoftware: Wireless_16.7.0_s64.exe
Persoonlijk zou ik alleen de driver-software downloaden: Wireless_16.7.0_Ds64.exe

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze informatie en de hulp! Ik heb gisteren de drivers proberen updaten. Het bekabelde netwerk lukte zonder probleem. De draadloze adapter deed moeilijker. Wanneer ik de drivers alleen downloade (.exe) en opstartte, kreeg ik een blauw draadloos afbeeldingetje op mn scherm, dat bleef even staan en dan verdween het plots, zonder enig bericht, ik wist dan ook niet of het effectief gelukt was (wat ik betwijfel - stuurprogramma 14.3.2.1. dd. 22/01/2012). Probeerde ik die inc. software, kreeg ik het bericht dat ik niet kon installeren over een oude PROSet versie en dat ik de oude eerst moest verwijderen, maar er heeft nooit een PROSet op mijn PC gestaan, dus zat ik vast. Maar dat is een ander probleem en niet meteen aan de orde...

Wat me meer zorgen baart is dat de signaalsterkte van mijn eigen router heel erg hard fluctueert en soms gewoon niet in mijn overzicht staat op de falende laptop. Bij de laptop waar ik nu op werk (die er letterlijk 20cm naast staat) is de ontvangst altijd volledig en stabiel. Dat doet mij dan eerder vermoeden dat er effectief iets mis is met mijn wifi-adapter. Samen met het vreemde gedrag dat hij vertoont.

Omdat alles werkte had ik DriverToolkit geïnstalleerd en laten draaien en geprobeerd op die manier de Wifi-adapter te updaten, het systeem gaf aan dat dat de recentste driver was, dus op zich is dat deel dan opgelost. Wat wel vreemd was, was dat na het opstarten na installatie van enkele drivers, het bekabelde netwerk er weer uit lag, maar dan wel met een volledig informatie-overzicht in ipconfig voor het bekabelde netwerk. Wanneer de kabel niet is aangesloten krijg ik hetzelfde als in mijn originele bericht, maar dan wel met "home" als DNS-achtervoegsel.

Deze ochtend werkt het bekabelde netwerk opnieuw... Volgens mij is het geen slecht idee om de laptop gewoon te formatteren.

Tenzij er iemand nog een ander idee heeft natuurlijk :-)

Ik voel met je mee dat mogelijk je wifi adapter niet goed is (óf de antenne die door je scherm loopt slecht contact maakt met je adapter).
Probeer een nieuwe (usb) wifi adapter, ik denk sterk dat daarmee je problemen voorbij zijn.
Als dat werkt dan kun je in Apparaatbeheer je oude uitschakelen.
Herinstallatie van Windows zie ik niet direct als een oplossing.
Tijs.

Aha!

De antenne loopt langs het scherm! Dan denk ik dat de oorzaak van het probleem gevonden is. Er is een stuk plastic van het scharnier afgebroken onlangs, waardoor het scharnier zelf bloot ligt nu. Enkel het plastic omhulsel is afgebroken, maar dat breekt natuurlijk niet zomaar af... Verder heeft het scherm sinds het voorbije weekend -ik had hem mee op weekend- links bovenaan een paar kleine barsten waardoor er een 3-tal mm zwart is. Mogelijk is er daar iets tegen gebotst of iets op gevallen en is daarbij de antenne geraakt/geknakt en dan zou het hele verhaal wel logischer doen klinken inderdaad!

Bedankt voor de inzichten! ... Op termijn toch maar een nieuwe laptop overwegen.................

Zoals gezegd kun je ook uitwijken naar een USB wifi adapter. Die zijn er in verschillende maten, waaronder deze, die in miniatuur formaat is en (dus) zonder afbreekrisico in je laptop kan blijven zitten.

Tijs.

Hallo,

Dit weekend een USB-wifi ontvanger gekocht, werkt terug prima. Problem "solved" zal ik maar zeggen.

Bedankt voor de informatie!

Tot je dienst. Graag nog de vraag de status opgelost geven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan