Hoi Lars,
Eerst het antwoord op de eerste vraag. - Om een gerichte tip te kunnen geven, dook ik even in de broncode van de pagina. Hihi! Het is geen pagina, het is 1 mooie afbeelding. :d
Maar goed, een figuur kan je vastzetten:
- Als het een voorgrond-img is: met een {position:fixed;} = vast t.o.v. het browservenster. (zie)
- Als het een background-img is: met een {background-attachment: fixed;}. (zie)
Vraag 2: wat vinden jullie verder van het design?
Eerlijk zeggen? O.k., komt ie: op mijn 1024x768px beeldscherm zie ik dit:
... en dan is mijn eerste associatie: als je mikt op de doelgroep "sombere begrafenisondernemers op zoek naar stijlvol meubilair voor hun wachtruimte" is de sfeer uiterst raak getroffen.
En een beetje begrafenisondernemers die met hun tijd meegaan, willen ook wel iets lichters en luchtigers. Waar zijn de kleuren gebleven? Alles zit min of meer in één tintenschaal - en véél te donker, er zit niets sprankelends bij. Ziet er wel duur-stijlvol uit, maar heeft geen "voor elk wat wils" uitstraling.
In de kop zijn eigenlijk een paar détails veel te veel uitvergroot. Ik mis een overzichtelijk beeld.
Wat wel?
- Ik zou juist meer een soort waaier van diverse mogelijkheden zien te maken, waaruit men kan opmaken dat de Woonadviseur voor iedereen wel iets moois te bieden heeft. En ook in verschillende stijlen, want de logo's onderop doen vermoeden dat er uiteenlopende types meubilair weg te slepen vallen.
Qua foto's die ik zie, is het erg showroom-achtig en stijfjes. Denk dat de zaak meer gaat leven als er mensen te zien zijn: niet als paspoppen, maar alsof ze er wonen; een krantje lezen, tv zitten kijken, of iets anders herkenbaars doen. Is: geen kant-en-klare foto's van de fabrikanten-folders gebruiken, maar een fotograaf inhuren die er een middagje unieke foto's gaat maken; of dat zelf doen.
Wat ook kan: de meubels "in het wild", op locatie bij een paar mensen die er iets gekocht hebben. Dat zal ook een veel natuurlijker idee geven van wat je met de mooie meubels & goede adviezen kan doen. Ter afwisseling mogen er dan ook best een paar showroom-foto's bij, die een indruk geven van hoe groot/divers/enz. de zaak is.
Wie de site ziet, moet er meteen naar binnen willen lopen en gaan rondkijken!
Met vriendelijke groet,
CSShunter