• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mee sorteren van kader of onderlijning van een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fenikske

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2017
hoi!

ik heb het probleem dat bij het filteren van een kolom de onderlijning van een kader niet mee verhuisd.

Kader.PNG

alvast bedankt!

Op een Excel forum heb je er weinig aan dat je een plaatje plaatst. Het sorteren in Excel vindt plaats obv waarden die in een cel staan en niet obv lijntjes. Dus zonder te weten hoe het bestand in elkaar steekt zou ik zeggen nee of je hebt er VBA voor nodig.

Het is inderdaad een beetje rommelig: filteren of sorteren, de onderlijning is in het voorbeeld prima meeverhuisd....

Een ander alternatief zou nog kunnen zijn: voorwaardelijke opmaak, maar dan moet je een afleidingsregel hebben wanneer er een lijntje moet komen.

Fenikske,

als je ipv kaders kleurtjes van de cellen gebruikt.
kleurtjes sorteren wel mee, misschien heb je er iets aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
zoals Marcel al zij voorwaardelijke opmaak
of zoals VenA al zij met vba
of zoals ik al zij met een cel_kleurtje die sorteert gewoon mee.
en je kan ook de betreffende cijfers onderstrepen

Laatst bewerkt:
Bedankt mensen!

ik ga hier wat mee experimenteren.

eerst wat extra info verzamelen en we zien wel ;)

Mvg

ps: verdorie zo simpel! ik kan mezelf voor de kop slaan. nooit aan gedacht...

nogmaals bedankt!

Laatst bewerkt:
@sylvester-ponte, Het bestandje is een .xls dus waarschijnlijk gebruikt de TS nog een oude versie van excel en daarin zitten de fratsen om te sorteren of filteren op kleur niet in.;)

Bij hogere versies gaat mijn voorkeur uit naar een draaitabel voor de presentatie.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan