Meedere ( simpele) vragen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

alen v

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Berichten
8
Hoi allemaal,

Ik heb mijn best gedaan om het goede forum uit te zoeken voor mijn korte simpele vragen en kwam toch bij deze uit, dus ik hoop dat ik goed zit en dat er iemand bereid is mij te helpen. Hieronder mijn drie korte vragen:

1) Kan ik instellen dat als ik op PrntScr klik, mijn laptop de gemaakte printscreen meteen opslaat in een nader te bepalen map? Dus bij iedere klik, een nieuw opgeslagen foto. Zo ja, hoe is dit in te stellen? Ik werk met Windows 7 Home Premium

2) Als ik een nieuwe internet browser open, of in een openstaande browser een link aanklik waarmee er een nieuwe internet browser geopend wordt, opent deze altijd in kleine vorm ( niet gemaximaliseerd maar compact). Dit heb ik ook met mappen ( bijv. Mijn Documenten, Muziek, Afbeeldingen enz). Is er ergens als voorkeur aan te geven dat alle nieuwe vensters, IE en mappen, in gemaximaliseerde vorm geopend worden? Wat IE betreft maak ik gebruik van de standaard IE 8

3) Als je programma's opent ( Nero, Asus DVD Player, Windows Media Player, Micr. Office, enz) slaat de laptop deze automatisch op als laatst opgestarte programma's in de lijst die je krijgt als je op Start klikt. Deze programma's kun je vervolgens weer met rechtermuisknop uit de lijst gooien, maar is er ook een optie om laatstgekozen programma's uberhaupt niet in die lijst weer te geven? Nu irriteer ik me kapot aan het feit dat ik elke keer de programma's uit die lijst moet verwijderen omdat het anders een ongeorganiseerde puinhoop is, ik zou dit zo graag altijd blank willen houden.


Ik hoop dat iemand mij met bovenstaande vragen kan helpen, ieder ( nuttig) antwoord is zeer welkom! Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag, ik zal proberen snel te zijn met mijn antwoorden. Wat systeem betreft werk ik met een Dell Studio XPS 16, specificaties kan ik uittypen mocht dit nodig zijn. Alvast :thumb:eek:ntzettend:thumb: bedankt!!

A.
 
Vraag 1: Print Screen is eigenlijk precies het zelfde als Copy. Later ga je (denk ik) naar paint en dan die je Past. Het lijkt me onlogisch als er een manier zou zijn om gekopiërde dingen gelijk autmatisch te kunnen laten opslaan.

Vraag 2: Hier was een truuk voor. Alleen kan ik me niet helemaal herrinneren hoe die was. Het was iets met Ctrl ingedrukt houden en dan 2x op de balk klikken zodat ie groter word. Zoiets was het....

Op de andere vragen weet ik geen antwoord. :thumb:
 
Vraag 1: Print Screen is eigenlijk precies het zelfde als Copy. Later ga je (denk ik) naar paint en dan die je Past. Het lijkt me onlogisch als er een manier zou zijn om gekopiërde dingen gelijk autmatisch te kunnen laten opslaan.

Vraag 2: Hier was een truuk voor. Alleen kan ik me niet helemaal herrinneren hoe die was. Het was iets met Ctrl ingedrukt houden en dan 2x op de balk klikken zodat ie groter word. Zoiets was het....

Op de andere vragen weet ik geen antwoord. :thumb:

1) Ik ga dan idd naar Paint en doe Paste. Toch lijkt het mij dan weer onlogisch dat er niet een manier is om dit gewoon automatisch te laten opslaan, maar wellicht heb je gelijk, ik heb geen idee, bedankt in ieder geval voor het meedenken.

2) Er zal ongetwijfeld een truuk voor zijn maar welke dat precies is vraag ik me nog af;) Als je ctrl ingedrukt houdt en 2x op de balk klikt dan maximaliseerd hij 'm helemaal zodat je ook helemaal geen randen meer ziet, geen adresbalk, geen taakbalk enz. dus niet helemaal de bedoeling, maar wederom bedankt voor het nadenken!

3) Hopelijk dat iemand anders het weet :)

Hartstikke dank voor je reactie.

A.
 
Hoi allemaal,

1) Kan ik instellen dat als ik op PrntScr klik, mijn laptop de gemaakte printscreen meteen opslaat in een nader te bepalen map? Dus bij iedere klik, een nieuw opgeslagen foto. Zo ja, hoe is dit in te stellen? Ik werk met Windows 7 Home Premium

2) Als ik een nieuwe internet browser open, of in een openstaande browser een link aanklik waarmee er een nieuwe internet browser geopend wordt, opent deze altijd in kleine vorm ( niet gemaximaliseerd maar compact). Dit heb ik ook met mappen ( bijv. Mijn Documenten, Muziek, Afbeeldingen enz). Is er ergens als voorkeur aan te geven dat alle nieuwe vensters, IE en mappen, in gemaximaliseerde vorm geopend worden? Wat IE betreft maak ik gebruik van de standaard IE 8

3) Als je programma's opent ( Nero, Asus DVD Player, Windows Media Player, Micr. Office, enz) slaat de laptop deze automatisch op als laatst opgestarte programma's in de lijst die je krijgt als je op Start klikt. Deze programma's kun je vervolgens weer met rechtermuisknop uit de lijst gooien, maar is er ook een optie om laatstgekozen programma's uberhaupt niet in die lijst weer te geven? Nu irriteer ik me kapot aan het feit dat ik elke keer de programma's uit die lijst moet verwijderen omdat het anders een ongeorganiseerde puinhoop is, ik zou dit zo graag altijd blank willen houden.
A.

Oke hier even de antwoorden op je vragen.

1) Ja, als je de zoekfunctie van helpmij raadpleegd vindt je dit

2)Open internet explorer en maximaliseer het scherm. Houdt nu de linker control toets in en klik op het kruisje. Dit doe je zo ook met de Windows verkenner.

3)Klik met de rechtermuisknop op de taakbalk (balk helemaal onderaan op je scherm) en kies eigenschappen. Ga nu naar het tabblad "menu start". nu zie je een vakje "privacy" haal nu bij het eerste selectievakje het vinkje weg. hier staat: Onlangs geopende programma's opslaan en weergeven in het menu start.

Als je ook geen gebruik maart van de jumplists haal je het 2de vinkje ook weg.

Hoplijk ben je nu weer gelukkig :thumb:

Greetzz,
Timo
 
Oke hier even de antwoorden op je vragen.

1) Ja, als je de zoekfunctie van helpmij raadpleegd vindt je dit

2)Open internet explorer en maximaliseer het scherm. Houdt nu de linker control toets in en klik op het kruisje. Dit doe je zo ook met de Windows verkenner.

3)Klik met de rechtermuisknop op de taakbalk (balk helemaal onderaan op je scherm) en kies eigenschappen. Ga nu naar het tabblad "menu start". nu zie je een vakje "privacy" haal nu bij het eerste selectievakje het vinkje weg. hier staat: Onlangs geopende programma's opslaan en weergeven in het menu start.

Als je ook geen gebruik maart van de jumplists haal je het 2de vinkje ook weg.

Hoplijk ben je nu weer gelukkig :thumb:

Greetzz,
Timo

Hoi Timo,

Onwijs bedankt voor al je antwoorden en je tijd! Je hebt me hiermee een heel stuk vooruit geholpen, al mijn vragen zijn beantwoord:D
:thumb:Bedankt!:thumb:

Gr,

A.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan