• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meedere tijden automatisch optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esmee1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2012
Halllo,

Ik probeer met excel een aantal tijden per gebruiker op te tellen (inlogtijden). In de ene rij heb ik de gebruikersnaam staan, in de andere rij de tijden (zie voorbeeld). Nu weet ik dat ik met de formule: =SOM.ALS(A:A;"68";B:B) een berekening kan maken dat excel alleen als kolom A 68 is de waarde van kolom B optelt (in het echte bestand heb ik meerder IDs). Maar excel weigert de tijden op te tellen (celeigenschappen staan op: :mm:ss. En als je intypt: =SOM(A2+A3) lukt het wel, maar =SOM(A2:A4) bijvoorbeeld niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen?

Zou top zijn!

Groetjes,
Esmee

Bijlagen

Code:
=SOMPRODUCT((A2:A72=68)*(B2:B72))
Kom ik uit op 29:01:55

Ik zie net dat je de vraag ook hier heb staan zonder dit te melden.
:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Laatst bewerkt:
Sorry! Ik wist niet dat ik het niet op meerder forums mocht zetten. Ik dacht spreid je kansen! Sorry!
Wel super bedankt voor jullie antwoord!!

Je mag op meerdere fora posten maar de beleefdheid en uit respect naar de helpers vraagt dan wel even een link naar het desbetreffende forum zodat nagekeken kan worden of elders al niet het goede antwoord gegeven is. Hierdoor wordt er geen tijd verspilt aan al elders opgeloste vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan