Jeroen123456
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jul 2007
Ik heb een werkblad met een bepaalde opmaak die we nu printen, scannen en emailen.
Om wat tijd te besparen wil ik het printen en scannen overslaan.
Met dank aan Ron de Bruin ben ik een heel eind gekomen.
Procedure
definieer range
copy range naar tijdelijk bestand
stop tijdelijk bestand als html in email email etc.
Dit gaat heel goed alleen bevat het te versturen formulier dat ik opmaak 2 plaatjes (een logo en een handtekening).
Normaal met knippen en plakken van een range komen alle plaatjes binnen de range mee naar de nieuwe sheet maar in VBA krijgt ik dat niet voor elkaar.
De gebruikte code maakt netjes een email aan maar daarin komen alleen de klare tekst en eventuele kaderlijnen.
Iemand een idee?
Bijgevoegd een excel bestand als voorbeeld.
Outlook
Als de email verstuurd wordt geeft outlook nog de melding waarin je moet aangeven of het versturen toegestaan is.
Kun je dit vanuit VBA goedkeuren?
Om wat tijd te besparen wil ik het printen en scannen overslaan.
Met dank aan Ron de Bruin ben ik een heel eind gekomen.
Procedure
definieer range
copy range naar tijdelijk bestand
stop tijdelijk bestand als html in email email etc.
Dit gaat heel goed alleen bevat het te versturen formulier dat ik opmaak 2 plaatjes (een logo en een handtekening).
Normaal met knippen en plakken van een range komen alle plaatjes binnen de range mee naar de nieuwe sheet maar in VBA krijgt ik dat niet voor elkaar.
De gebruikte code maakt netjes een email aan maar daarin komen alleen de klare tekst en eventuele kaderlijnen.
Iemand een idee?
Bijgevoegd een excel bestand als voorbeeld.
Outlook
Als de email verstuurd wordt geeft outlook nog de melding waarin je moet aangeven of het versturen toegestaan is.
Kun je dit vanuit VBA goedkeuren?