'meeliften' op internet gevaarlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

matan

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2004
Berichten
51
Ook mijn nieuw laptop heeft een lanverbinding naar internet. Ik gebruik die weinig, want ik heb geen draadloze router, maar eentje met draad. Als ik de LAN echter inschakel, ontdekt die onbeveiligde internetrouters en kan ik via die routers van anderen internetten. Mag dat en wat zijn de nadelen?
 
Nee het mag niet en is volgens mij strafbaar (in nederland)
 
'Meeliften op interng gevaarlijk?

Er zijn ook publieke plaatsen, kroegen, pleinen, hotels en dergelijk waar je gratis met je laptop (draadloos) kunt en mag internetten. Hoe herken je dan een legale verbinding?
 
Er zijn ook publieke plaatsen, kroegen, pleinen, hotels en dergelijk waar je gratis met je laptop (draadloos) kunt en mag internetten. Hoe herken je dan een legale verbinding?

Dan zal er ergens in en om die punten publiek aangegeven zijn dat het een publieke hotspot is. En dan hebben we het niet over "Meeliften"
 
En zie je op je laptop of je zo'n legale hotspot hebt? Want stel een directe omwonende heeft ook een draadloze router. Hoe weet je dat je op de goede zit?
 
Nee dat zie je niet op je laptop. dat zul je moeten vragen
 
Op de website van security.nl hebben ze een artikel over het meeliften op een draadloos netwerk.
Daarin wordt ook vermeld dat FON-aanbieders- gebruikers die hun internetverbinding open zetten om gratis of tegen betaling gebruik daarvan te maken- expliciet toestemming geven, dus dat dat wel toegestaan is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan