Meer artikels toevoegen aan record

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Hoe zou ik in een form meerdere artikels in een order kunnen plaatsen zonder een nieuwe record aan te hoeven maken of velden toe tevoegen in de tabel? Ik heb het vermoeden dat een query dit zou moeten kunnen, alleen ben ik niet goed thuis in het maken van zulke expressie's . of is vba de oplossing.

De bijlage bevat een voorbeeld.

alvast bedankt.

Mag ik u teleurstellen. Je facturatieprog, zit volledig uit de haak. Op de manier dat u het gemmakt, dat kan niet serieus werken. Waar zijn de query's? ed...

Kijk je vertrekt van een klant.(tabel1) Een klant kan in een jaar meerdere bestellingen doen. Dus een verkoop per klant(Tabel2). Dan hebben we de artikelen (Tabel3) En dan gaan we de details bekijken. (Tabel 4)

Wat gaan we nu doen. Van tabel1 en 2 maken we een query voor het hoofdformulier. van tabel 2-3 en 4 maak je een query voor je subformulier. Nu kan je alle kanten uit. dus maw. Nu kan je verder gaan uitbouwen.

Trouwens uw relaties die gemaakt zijn, dit zijn 1 op 1 relaties, dat kan dus niet.

Kijk maar even in bijlage.

Bijlagen

• screenhunter_021.gif
    screenhunter_021.gif
    15,2 KB · Weergaven: 38
bedankt, ik ga ermee aan de slag.

Zou u het voorbeeld eventueel aan kunnen passen :confused:

alvast bedankt.

mvrg
Daneron

De database die ik toegevoegd heb heeft het volgende probleem waar ik mee zit te worstelen. Bij het plaatsen van een nieuw record kan ik bepaalde besturingselementen niet aanpassen? Terwijl een record die al is aan gemaakt wel gewijzigd kan worden. De fout zal 'm wel in de query zitten, na enkele aanpassingen kwam ik niet veel verder.

Wie kan me hierbij helpen.

alvast bedankt.

mvrg
Daneron

Bijlagen

Geplaatst door Daneron
De database die ik toegevoegd heb heeft het volgende probleem waar ik mee zit te worstelen. Bij het plaatsen van een nieuw record kan ik bepaalde besturingselementen niet aanpassen? Terwijl een record die al is aan gemaakt wel gewijzigd kan worden. De fout zal 'm wel in de query zitten, na enkele aanpassingen kwam ik niet veel verder.

Wie kan me hierbij helpen.

alvast bedankt.

mvrg
Daneron

Ja maar, je zit hier weer met 1 op 1 relaties. Ga nu eens even structueel te werk.

Heb nog even iets rechtgezet. zie bijlage.

Bedankt voor uw tijd.

Als ik op relatie klik zie ik toch een op veel staan ?

maar goed, schijnbaar moet er verder gekeken worden.

mvrg
Daneron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan