rfrolfes
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 mei 2001
Ik heb hier een oudje staan en wil hem opkalefateren.
Het is een 6x86 300Mhz.
256 Mb ram
Hang ik er een HD in (Quantum fireball 3,2Gb), dan start hij gewoon op en werkt redelijk, (er staat Win98se op), maar stopt dan en vraagt om een CDrom om de moederkaartbronnen te installeren. (die HD komt nl. uit een andere pc)
Dus ik een CDromdrive erin gehangen. (als primary slave)
Maar wat blijkt nu...... de BIOS zegt ineens: Primary harddiskfail, en stopt met opstarten. (hij ziet hem dan ook niet in de BIOS)
Als ik de CDrom als secundary master installeer start de pc helemaal niet op.
O ja, als ik ipv een CDrom een ander HD erin hang doet hij hetzelfde als met de CDromdrive. (lampje CD gaat ook niet knipperen bij het opstarten)
Voeding is wel ok. Heb ik getest.
Iemand een idee wat ik moet doen om deze bejaarde weer op de been te krijgen?
Het is een 6x86 300Mhz.
256 Mb ram
Hang ik er een HD in (Quantum fireball 3,2Gb), dan start hij gewoon op en werkt redelijk, (er staat Win98se op), maar stopt dan en vraagt om een CDrom om de moederkaartbronnen te installeren. (die HD komt nl. uit een andere pc)
Dus ik een CDromdrive erin gehangen. (als primary slave)
Maar wat blijkt nu...... de BIOS zegt ineens: Primary harddiskfail, en stopt met opstarten. (hij ziet hem dan ook niet in de BIOS)
Als ik de CDrom als secundary master installeer start de pc helemaal niet op.
O ja, als ik ipv een CDrom een ander HD erin hang doet hij hetzelfde als met de CDromdrive. (lampje CD gaat ook niet knipperen bij het opstarten)
Voeding is wel ok. Heb ik getest.
Iemand een idee wat ik moet doen om deze bejaarde weer op de been te krijgen?