meer dan 1000 adressen tegelijk mailen

• Onderwerp starter Onderwerp starter eva8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eva8

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Hallo,
Wie kan mij helpen...
Ik heb een internetwinkel (www.doosvolplezier.nl) en daardoor heb ik ook een mailinglist met een paar 1000 leden.
Als ik die via mijn winkel mail kan ik alleen een simpel word bestand mailen wat er vrij knullig uitziet.
Nu had ik het met outlook gedaan met wat foto's in HTML maar dan kan ik maar een stuk of 30 adressen tegelijk sturen anders krijg ik ze net zo hard weer terug....
Dus dat is dan een behoorlijke klus!
Wie weet hoe dat wel mogelijk is?
Ik heb ook al een distributie lijst gemaakt maar dat werkte ook niet.:mad:
ALvast bedankt voor het meedenken

Als je het via je provider wil versturen, dan raad ik je aan om het toch op een andere manier te doen.
Wat als je zulke grote mailings wil versturen, dan kan het zeker zijn dat je provider zegt van "je kan me wat, ik blokkeer die handel" en dan is het voor jou einde verhaal met je mail-adres voor de eerst komende dagen.

killermenace zei:
Als je het via je provider wil versturen, dan raad ik je aan om het toch op een andere manier te doen.
Wat als je zulke grote mailings wil versturen, dan kan het zeker zijn dat je provider zegt van "je kan me wat, ik blokkeer die handel" en dan is het voor jou einde verhaal met je mail-adres voor de eerst komende dagen.
En wat voor andere manier heb je dan in gedachte??

Je zou het eens met een Gmail account kunnen proberen.
www.gmail.com
Die kan je ook in je outlook integreren en misschien dat het daarmee wel zou kunnen,.
Dat is webbased e-mail, daarmee heeft je provider zelf niets mee van doen.

maar het is met elk mail-account zo, je hebt het risico dat je geblocked wordt omdat je zoveel mails in 1x wil versturen.

Ook Gmail zal problemen opleveren, want je kunt niet meer dan 10Mb per mail versturen (en dat is al meer dan bij menig andere provider). Daar zit 'm dan ook de oorzaak.

Valijn zei:
Ook Gmail zal problemen opleveren, want je kunt niet meer dan 10Mb per mail versturen (en dat is al meer dan bij menig andere provider). Daar zit 'm dan ook de oorzaak.

Het gaat niet om de inhoud, maar om de kwantiteit ;)
Een mail met 1mb inhoud versturen naar 100 mensen is naar mijn weten nog gewoon mogelijk hoor :)

Valijn zei:

nog een andere tip iemand?!?!

killermenace zei:
Het gaat niet om de inhoud, maar om de kwantiteit ;)
Een mail met 1mb inhoud versturen naar 100 mensen is naar mijn weten nog gewoon mogelijk hoor :)
Als ik meer dan 30 adressen tegelijk selecteer krijg ik hem al terug met het bericht: Too many recipients

mailinglijst 1000 x

Hoi,

Je kunt beter een los php of cgi mail script op je site plaatsen en dan een mailing versturen.
Afhankelijk van je provider kan dit er al standaard op zitten.

Anders even zoeken op het internet naar mailinglist script.

Misschien niet de meest technische oplossing, maar ik zal allereerst even contact opnemen met je provider.

Overleg met hen wat de mogelijkheden zijn. De kans is groot dat je om dit te kunnen doen over moet gaan op een Zakelijk internet pakket. Dit hoeft niet per direct ongelooflijk duur te zijn.

Om iedereen de mailtjes te kunnen sturen zal ik wel gewoon gaan werken met distrubutielijsten. Ik weet niet precies meer wat de max. is van zo'n lijst maar je moet toch iets van 300 tot 400 namen er in kwijt kunnen. Als de lijst vol is maak je gewoon een nieuwe.
Je zal op 2 of 3 lijsten uitkomen maar als je klaar bent hoef je maar 3 lijsten toe te voegen en klaar ben je.

Je hebt niet alleen met je eigen provider te maken. Ook andere providers kunnen ontdekken dat je wel heel veel van hun klanten benaderd met een zelfde soort mailtje.
Bovendien geloof ik niet in dergelijke onpersoonlijke mail.
We zitten hier eigenlijk gewoon jouw marketingplan op poten te zetten!
Ik zou mailmerge doen vanuit MS Word. Onze softwareleverancier (http://www.sjablonenfabriek.nl/) heeft dat een keer goed uitgelegd bij ons en op de rit gezet. Mailmerge (afdruk samenvoegen) is overigens een standaard functionaliteit van MS Word, maar wel een beetje ingewikkeld.
Met mailmerge stel je een brief (in Word) samen en ipv printen per stuk op papier komt er een email per persoon uit. Heb je meteen de mogelijkheid om elke ontvanger even persoonlijk aan te spreken, misschien een persoonlijke aanbieding te doen, én netjes te melden waarom híj deze e-mail ontvangt ("u heeft zich opgegeven toen en toen, via die en die beurs ofzo).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan