• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meer dan 24 uur optellen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilliss

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2006
goedemiddag,

ik wil met excel uren en minuten optellen en dat is niet meer dan een simpele SOM functie. nu is het zo dat boven de 24 uur excel opnieuw begint met tellen. als ik de celeigenschappen aanpas naar aangepast uu:mm dat die 24 uur ook niet worden meegenomen. het gekke is dat als ik alle cellen met de tijd daarin selecteer dat ik onder in beeld wel de juiste tijd krijg (vb SOM= 31:36) waarom gebeurt dit niet met de functie?

Zet in celeigenschappen: aangepast [uu]:mm

dat heb ik geprobeerd. er komt dan 21103:36 terwijl het 31 uur en 36 minuten moeten zijn?

Beste Gilliss,

Zet dan even een voorbeeldbestandje neer want dan gaat er bij jou iets anders fout.

Richard

Beste Ginger ;)

Juist, het is met 1 u

:mm.

Nu maar afwachten dat Gilliss hier op reageert.

Groetjes Danny. :thumb:

Danny147, Ik heb toch maar ff gekeken of DAT nog iets uitmaakt. Nee dus!:o
Beide syntaxen mogen dus gebruikt worden.

Ik denk dus dat de opmerking van Richard1970 niet onverstandig was.... (voorbeeldbestandje)

Groet, Leo

Tellen met tijden

Hallo Gilis,

Ik zie zojuist je posting m.b.t. tellenmet tijden,
Door omstandigheden heb ik een tijdje Helpmij gemist.
Ik wwet niet of je er al uit bent... maar iIk heb ook een database waarin met tijden wordt geteld. Daarvoor heb ik een module misschien kun je daar iets mee.

Code:
Public Function TijdNaarString(ByVal tijd As Single) As String

'de variabele "tijd" is een kommagetal vb 1,35564 met als eenheid de dag

Dim uren As Integer
Dim minuten As Integer
Dim seconden As Integer

tijd = tijd * 24    'tijd in dagen

uren = Int(tijd)    'uren

minuten = Int((tijd - uren) * 60) 'de resterende minuten berekenen

seconden = Int(((tijd - uren) * 60 - minuten) * 60) ' de resterende seconden berekenen

TijdNaarString = uren & ":" & minuten & ":" & seconden 'totaaltijd weergeven als string
'TijdNaarString = uren & ":" & minuten 'totaaltijd weergeven als string

End Function

Groet Huub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan