• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meer dan 7 als 'en

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Ik wil in een formule meer dan 7 als 'en plaatsen wie weet raad !

Code:
=ALS(DEEL(F15;1;2)="11";"map11";ALS(DEEL(F15;1;2)="10";"map10";ALS(DEEL(F15;1;1)="9";"map9";ALS(DEEL(F15;1;1)="8";"map8";ALS(DEEL(F15;1;1)="7";"map7";ALS(DEEL(F15;1;1)="6";"map6";ALS(DEEL(F15;1;1)="5";"map5")))))))

Angela

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Er is door Huijb (moderator) iets aangepast. Bestandje verwijderd??
Zoniet, dan kan een voorbeeldje wonderen doen.

Zelf denk ik iets in de richting van somproduct(...

mvg Peter

="map "&f15 .....

correctie: de inhoud van F15 kan natuurlijk meer bevatten dan alleen die eerste twee tekens.
Wat staat er eigenlijk precies in F15, behalve dat getal 11 of kleiner?

Wellicht kan deze ook:

="map "&LINKS(F15;2)

Laatst bewerkt:
Ter info, er is door mij niets verwijderd. De formule is door mij tussen de code tags gezet.

="map"&DEEL(F15;1;2)
Voldoet deze formule misschien?
Plaats anders even een XLS vbtje zonder gevoelige informatie.

misschien moet er ook nog een check bij of het getal groter is dan 4 en kleiner dan 12.

maar anders volstaat
Code:
=ALS(ISGETAL(WAARDE(LINKS(F15;2)));"map"&LINKS(F15;2);ALS(ISGETAL(WAARDE(LINKS(F15;1)));"map"&LINKS(F15;1);""))

Of als er altijd map moet staan, maar het getal van belang is:
Code:
="map"&ALS(ISGETAL(WAARDE(LINKS(F15;2)));LINKS(F15;2);ALS(ISGETAL(WAARDE(LINKS(F15;1)));LINKS(F15;1);""))

of zelfs
Code:
="map"&ALS(ISGETAL(WAARDE(LINKS(F15;2)));LINKS(F15;2);LINKS(F15;1))

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

met "map"& F15 heb ik het kunnen oplossen fijn dat jullie mij op dit slimme idee hebben gebracht.

Angela

Code:
met "map"& F15 heb ik het kunnen oplossen fijn dat jullie mij op dit slimme idee hebben gebracht.

en als het niet altijd de tekst "map" is kan dit probleem worden opgelost met (vertikaal) opzoeken in een tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan