Meer datavolume dan normaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanoj123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Hoi,

ik heb het volgende probleem : ik ben aangesloten bij Scarlet en heb daar en datavolume van 60 GB. Normaal kom ik daar ruim mee toe, maar deze maand heb ik plots blijkbaar al 55 GB gedownload. Dat is raar, want ik weet zeker dat ik dat niet heb gedownload. Ook mijn huisgenoten kunnen dit niet gedaan hebben. Nu vroeg ik me af of er een manier is om te zien van welke computer (heb twee windows pc's en een macbook pro in het netwerk) dit dataverkeer afkomstig is ofzo? De macbook pro is de meest recente, kan het misschien zijn dat die er voor iets tussenzit?

mvg Jonas

Als je de Macbook nog niet zo lang hebt en daar is net OSX 10.6 opgezet een verse instal dan kan het aardig kloppen dat er behoorlijk wat gedwonload word aan updates, 10.6 is inmiddels 10.6.7 en voor alle software zijn al aardige updates beschikbaar. Gister was er ook weer 1 van 1,4 GB dus tja.

grtjs jjw

Zou ik dan geen melding ontvangen van die updates? Het gaat om ongeveer een 30-tal GB die ik niet kan thuisbrengen bij mijn eigen downloads. De macbook pro is een van de nieuwste generatie, zou dus verwachten dat daar ook de laatste versie op staat?

Ja daar krijg je zeker een melding van, je hebt altijd de keuze wel of niet een update te installeren. Dus dat kunnen we wel uitsluiten. Natuurlijk zal daar de nieuwste versie op staan maar wel 10.6.0 of 10.6.4 maar niet 10.6.7. Maar die update is niet zo groot.
Heb je een draadloze router? Is deze wel goed beveiligd? Heb je niet nog andere personen die jouw abo kunnen gebruiken? Je wilt niet weten hoe vaak ik wLan routers tegen kom die niet op slot staan.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan