Meer Geheugen In Mijn Laptop! Wat Nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent0208

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Beste Mensen,

Ik wil graag wat meer geheugen in mijn laptop stoppen maar heb wat vraagjes.

ik heb een "Acer Aspire 5334-902G25MN"

Specificaties:
check deze website :
http://www.laptopshop.nl/product/100255/acer-aspire-5334-902g25mn.html

Zoals je misschien daar wel ziet is dat er 2GB RAM-Geheugen in zit en wil upgraden naar
4 of 6 GB. ik zou graag willen vragen wat ik het beste kan doen en/of het wel verstandig is ?

Ik hoor het graag!

Groetjes Vincent

Geheugen upgraden

Download een programma als AIDA32 of AIDA64, zie hiervoor www.aida64.com. ;)

Of gebruik deze http://www.interngeheugen.com/mappreporter.odb

Met dit programma kun je het volgende zien:
  • Maximale capaciteit geheugen in MB of GB
  • Maximale snelheid geheugen in Mhz
  • Type geheugen (DDR1, DDR2 of DDR3)
  • Aantal banken/sloten

Het is de bedoeling bij een upgrade om zoveel mogelijk geheugen te plaatsen, in paren.
Door met paren te werken, kun je de functie Dual Channel of zelfs Triple Channel gebruiken.

Laatst bewerkt:
Mods zijn snel :)

@Vincent
tot 4gb is geen rare upgrade. let dan wel op dat je voor een volledig gebruik van 4 gb (of hoger) een 64bits besturingssysteem nodig hebt

Mods zijn snel :)

@Vincent
tot 4gb is geen rare upgrade. let dan wel op dat je voor een volledig gebruik van 4 gb (of hoger) een 64bits besturingssysteem nodig hebt

Onzin!
Windows 7 met Service Pack 1 leest Windows maximaal 4GB uit. BOVEN de 4GB werkgeheugen ben je 64-bit OS nodig.

Oude Windows versies, zonder bepaalde Service Packs, lezen maximaal 3,20 GB werkgeheugen.

Laatst bewerkt:
nou ik heb een 64-bits besturingssysteem dus zou ik meer dan 4gb kunnen upgraden dus ? maar mijn kernvraag is wel of het zin heeft om geheugen bij te doen dus als het zinvol is ?

Misschien is er nog een BIOS update nodig, om grote modules van 4GB te ondersteunen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eerst even hier :

Of gebruik deze http://www.interngeheugen.com/mappreporter.odb

Met dit programma kun je het volgende zien:
  • Maximale capaciteit geheugen in MB of GB
  • Maximale snelheid geheugen in Mhz
  • Type geheugen (DDR1, DDR2 of DDR3)
  • Aantal banken/sloten

Het is de bedoeling bij een upgrade om zoveel mogelijk geheugen te plaatsen, in paren.
Door met paren te werken, kun je de functie Dual Channel of zelfs Triple Channel gebruiken.

Het is lastig om identiek dezelfde module te vinden met hetzelfde serienummer, voor een leek.
Je kunt het beste 2 nieuwe modules kopen, want de laptop heeft 2 sloten voor werkgeheugen.

Hierbij is het goed om te kijken naar de snelheid van het werkgeheugen, want vaak kun je je werkgeheugen ook upgraden door SNELLER geheugen (in megahertz) erin te plaatsen. Dit heeft vaak ook een hogere reactiesnelheid (latency).

Laatst bewerkt:
dus ik snap het niet helemaal en als ik een module erin doe hoef ik verder niks te doen of ook nog iets instellen ofzow?

Doe nou eerst even de GeheugenScan en laat hier de uitslag weten. :)

Alternatief is natuurlijk een bezoek aan een computerzaak voor advies en evtl. aankoop/montage.

Laatst bewerkt:
Nou mensen ik heb de uitdaging aan gegaan en heb een geheugenmodulen van 4gb gekocht.
ik heb hem er afgelopen zaterdag erin gezet en merkte vrij wel meteen het verschil en ben er zeer blij mee dus almetal ben ik blij met jullie reacties dus bedankt je kunt me blijven volgens hier op het forum want ik ben nog niet lang geregistreerd en heb de smaak te pakken.

dus allemaal bedankt voor jullie reacties tot ziens mensen

Groetjes vincent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan