Meer geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0698

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een pc de specs zijn :

Manufacturer: VIA694
Processor: AMD Athlon(tm) XP processor 2000+, MMX, 3DNow,
Memory: 512MB RAM
Hard Drive: 80 GB
Video Card: ATI Radeon HD 2400 PRO
Monitor: LG L1919S
Sound Card: Realtek AC97 Audio
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)

Ik zat te denken aan meer geheugen, 512 mb meer geheugen of 1gb meer geheugen. maar zou ik dit wel doen? omdat mijn pc al vrij oud is, ik heb ook nog niet zo heel lang geleden er een nieuwe videokaart ingezet, ATI Radeon HD 2400 PRO. maar volgens mij haalt hij niks uit de vidoekaart door mij werkgeheugen. wat is jullie advies?

Groeten Worldfire / Roy

Het zal ongetwijfeld schelen om er nog een reepje van 512mb intern geheugen bij te plaatsen. Dat merk je dan ook wel.

Maar verder zou ik stoppen met verder upgraden van de pc, zonde van het geld.

Heb ik dan ook kans dat mijn FPS hoger word met gamen? En dat de games iets sneller lopen?

Het zal inderdaad allemaal wat schelen, maar verwacht er geen wonderen van, je processor kan niet sneller!

Oke, ik zal even kijken , voortaan geheugen is niet duur.

Graag meer adviesen!

Of ik dan echt meer fps haal en dat me pc dan echt wat sneller gaat werken?
enof dit wel zo verstandig is om het te doen, enz.
enof me videokaart sneller gaat werken

Zoals ik al zei, daar heb je al antwoord op !!
En nee, je videokaart gaat er niet sneller door werken.
Verder gaat je PC niet sneller als het langzaamste onderdeel. In dit geval je processor dus vandaar dat er gezegd wordt niet teveel te besteden aan je PC.

Het zal inderdaad allemaal wat schelen, maar verwacht er geen wonderen van, je processor kan niet sneller!

Laatst bewerkt:
maar ik heb alleen andwoord van hem, wil van meer mense weten wat hun er over denken :thumb:

Het feit dat er niet meer mensen reageren komt waarschijnlijk omdat alles al gezegd is en het geen meerwaarde heeft om er nog meer over te zeggen. Ik ben het in ieder geval met mrmusic eens. 512 MB zal best resultaat hebben maar dan zou ik ophouden.

wat zou ik bijhalen? 1gb of 512mb? welk merk Kingston? En kan het zijn dat 2 verschillende soorten banken in mijn moederbord heb?

Ik zie het nut van meer dan 512 MB niet in en welk geheugen je hebt is afhankelijk van welk moederbord je hebt.
Of kijk met PCWIZARD welk geheugen erin zit.

Kan het zijn dat ik SDRAM & DRR SDRAM erin heb zitten? Want 2 banken zijn bezet met SDRAM en er zijn nog 2 banken vrij maar daar staat op DDR op?

Leg uit wat je bedoeld dan?

Ga nu even offline maar kom terug op je vraag zodra ik weer online ben.

Denk overigens precies dat ik weet wat jij bedoeld.

Laatst bewerkt:
Nou kijk, ik heb een moederbord.

Daar zitten al 2 reepjes van 265MB geheugen in en dat is SDRAM.
Maar als je nou een stukkie verder kijkt, zitten daar NOG 2 lege banken,
Maar volgens mij is dat geen SDRAM maar DDR ram bankjes.
Kan dat kloppen?

als je vertelt welk moederbord je hebt kunnen we daar achter komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan