Meer Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuin 1

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Berichten
107
Een vraag als eerst heb het zin voor meer werk geheugen er op te zetten als het kan ?
Als ik een paar dingen tegelijk doe is hij traag
Slot 1 DDR2
Module Size 512 MBytes
Max Bandwidth PC2-5300(333 MHz)

Slot 2 niets

Slot 3 DDR2
Module Size 512 MBytes
Max Bandwidth PC2-5300(333 MHz)

Slot 4 niets

Manufacturer ASUSTek Computer INC
Model M2N-TE

Kloksnelheid 2.21 GHz, 1,00 GB
Dit heb ik bij elkaar geharkt of is dit niet genoeg
ik hoor graag wat van U
gr tuin
 
Daar 2gb van maken zal wel wat gaan schelen ja.
Beetje opschonen met Ccleaner en eventueel nieuwe installatie van (waarschijnlijk) XP, gaat ook een hoop schelen.
 
Moet ik dan die twee keer 512 er uit halen en dan twee keer 1GB erin of werkt dat niet zo wand hij zeg wel dat er 4slot inzitten maar dat is niet altijd waar (heb ik gehoord)
Ik heb gekeken met PR CPUZ en die geeft dit aan

GR tuin
 
Dat kun je het beste zien door je kast open te halen en te kijjken of er nog ruimte is.

Zelf vind ik voor normaal gebruik (internetten-emailen-tekstverwerken) 1 GB voldoende, omdat er simpelweg niet meer gebruikt zal worden. Los daarvan is ddr1 geheugen nogal prijzig in verhouding met een nieuwe pc.
Ik denk persoonlijk dus niet dat je veel snelheidsverschil zal merken, je kan beter Windows een keer opnieuw installeren, daar merk je meer van.
 
Oke weer een ander verhaal
Maar zo zie je maar de ene zeg dit en de andere dat en dan weet je het als
leeeeeeek helemaal niet meer

Maar toch bedankt

GR tuin
 
Zoals ik al zei, het ligt puur aan het gebruik.

Zelf heb ik hier genoeg ervaring mee omdat ik 6 jaar in een computerwinkel niets anders heb gedaan dan dit. meer dan 1gb op een pentium 4 en XP is overkill en zal dus niet worden gebruikt.
Herinstallatie zeker weten wel
 
Ik bedoel het niet kwaad hoor daar om zeg ik ook er zijn een hoop verschillen
En wat is de beste maar als je al 6 jaar in een computerwinkel werkt dan weet je er wel wat van

GR tuin:thumb:
 
Zo vatte ik het ook niet op ;) maar idd er zijn heeeeel veel verschillende meningen.
Ondanks dat ik 6 jaar daar gewerkt heb kan ik ook fouten maken hoor ;)
 
Los daarvan is ddr1 geheugen nogal prijzig in verhouding met een nieuwe pc.

In deze PC gaat toch 667mhz DDR2? Geen DDR1? Of zeg ik nou iets heel raars. Mijn ervaring is dat 2gb en een nieuwe installatie een stukje soepeler moet gaan lopen.
 
Ja hier zit DDR2 in
Maar voor derest zeg het me helemaal niets

tuin
 
In deze PC gaat toch 667mhz DDR2? Geen DDR1? Of zeg ik nou iets heel raars. Mijn ervaring is dat 2gb en een nieuwe installatie een stukje soepeler moet gaan lopen.

Excuus, mijn fout, verkeerd gelezen.
1 bankje 2gb kost dan 30 euro en valt dus mee.
 
Nu ben ik er nog niet uit
Moet ik dan die twee van 512 er uit halen en 1 van 2GB er in of 2 maal 1 GB

Ik hoor graag van U

tuin
 
@itsmesander
Ja alleen als je 2x 512 eruit haalt en 1 bankje van 2gb erin zet heb je geen dual channel meer.

@Tuintje1
Je moet eventjes kijken in je pc (even zijplaat eraf halen) hoeveel sloten je hebt. Je kan 't ook wel achterhalen met software als je m niet wil openen.
Als je 4 sloten hebt en je hebt nu 2x 512mb erin zou ik als ik jou was gewoon een module van 1gb DDR2 667mhz erbij zetten (kost je 14 euro ofzo). Dan heb je 2gb in totaal en kan je er eventueel later altijd nog een module bij zetten. Bovendien werken die twee 512mb modules dan in dual channel (soort samenwerken.. hoewel 't niet ontzettend veel scheelt :p)
Als je naast de upgrade van 1gb naar 2gb ook een nieuwe installatie van Windows doet zul je een verschil zien :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken met PR CPUZ en die geeft dit aan
Slot 1 DDR2
Module Size 512 MBytes
Max Bandwidth PC2-5300(333 MHz)

Slot 2 niets

Slot 3 DDR2
Module Size 512 MBytes
Max Bandwidth PC2-5300(333 MHz)

Slot 4 niets

Manufacturer ASUSTek Computer INC
Model M2N-TE

Kloksnelheid 2.21 GHz, 1,00 GB
Dus hier ging ik van uit

GR tuin
 
Hier voor mijn dank
Ik ga er volgende week mee aan de slag ze geven toch KL weer op
En het gaat niet zo snel meer bij die AOW plus

Maar we gaan er voor

GR tuin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan