Meer PCs op UPC mediabox met 1 uitgang (Lan kabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leendert8

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2006
Ik heb een UPC media box, waarop maar 1 uitgang naar een PC opzit. Hierin zit een UTP kabeltje wat aan de andere kant in mijn PC gaat (LAN). Nu wil ik een 2e PC op deze UPC box aansluiten. Een splitter is hier niet voor. Waarschijnlijk heb ik nu een router nodig waar dat ene kabeltje wat nu naar mijn enige PC gaat als input in moet en dan een nieuw kabeltje en zelfs 2 van een uitgang naar de PCs. Wat voor soort router heb ik nodig en moet hier nog veel in of meegedaan worden om met 2 PC onafhankelijk van elkaar te kunnen internetten?
Ik kan van iemand een niet meer gebruikte ADSL modem/router met 4 uitgangen krijgen. Kan ik hier wat mee want de input was wel een normaal telefoon signaal of kan ik mijn blackbox uit-signaal gewoon in in de telefoon input van het modem/router kastje doen?

Je moet dat kabeltje wat eruit komt wat naar jouw PC toe gaat in een gewone router stoppen. En dan kun je er meer computers opzetten (bijv. Klikkerdeklik). Hierbij zit ook nog een USB WiFi stickje zodat je die tweede computer d.m.v. WiFi kunt verbinden.

Suc6!

voor zover ik weet is de utp poort op de upc-mediaboxen in nederland niet actief,deze staat uitgeschakeld
werkt deze bij jouw wel?

Hoe maak je nu contact met internet dan? Dat gaat niet via die mediabox toch? Dat is volgens de website een HD recorder etc.

Ik snap het niet helemaal; je hebt geen utp splitter maar wel een switch. Die is er speciaal voor om een netwerk met meerdere pc's, mediaspelers, printers etc te maken. Een router bevat meestal een switch (in het voorbeeld de 4 poorten) maar de hoofdtaak van een router is het verbinding maken met internet.

Laatst bewerkt:
voor zover ik weet is de utp poort op de upc-mediaboxen in nederland niet actief,deze staat uitgeschakeld
werkt deze bij jouw wel?

Hier ben ik ook benieuwd naar, want ook voor zover ik weet is de UTP en USB op de media boxen niet actief. (Heb nu ongeveer 5 jaar UPC Digitale TV)

UPC "box" met lampjes

De UPC box die ik vernoem is aan de ingangzijde gevoedt door de kabel. Het kastje, de box, wordt gevoedt door een adapter en heeft vele lampjes. Van dit kasje gaat er ook een kabel naar een 2de UPC kast die weer doorverbonden is naar de TV en bediend wordt door een afstandbediening (zenders radio en tv wisselen). Het eerste kastje, die met al die lampjes heeft 1 (utp) uitgang waar nu de PC op zit en zodoende met internet verbinding kan maken. Trek ik deze eruit dan is internet toegang over. Dus deze enige uitgang vanuit dit lampjes kastje is bestemd voor 1 PC. Nu wil ik 2 of meer PCs bedraad(!) aansluiten.
Wat nu hiervoor nodig? Opmerking, op het kastje met lampjes is ook de telefoon aangesloten. Loopt ook via UPC. Dus TV?radio, Internet en telfoon via 1 kabel UPC kabel. Helaas maar 1 uitgang voor een PC. Hoe nu te vermeerderen?

Aha dat is wat duidelijker. :)

Je bedoelt waarschijnlijk je internet modem van UPC. Hierop kun je een Router op aansluiten, om meer systemen van Internet te voorzien.

Ik snap hem nu ook... wat een verhaal! Ik blijf bij het eerdere advies: koop een switch. De kabel van de kast met al de lichtjes en 1 netwerk aansluiting in de switch, en je kan afhankelijk van het type minstens 4 pc's of zo aansluiten.
Die UPS modem heeft die geen wifi? Als dat niet zo is en je wil draadloos dan is het interessant om er een router voor te kopen. Bedraad sluit je die op de zelfde manier aan en daarnaast kun je laptops, telefoos etc die dat kunnen ook draadloos verbinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan