meer RAM-geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Berichten
409
Ik heb een HP Pavilion ZV6000 en zou hier graag een grotere ram-kaart insteken, momenteel zit er één in van 256mb. Nu is mijn vraag, hoe kan ik weten tot welke grootte de ram-kaart wordt ondersteund door het moederbord?? 512mb of 1024mb

Als ik ff ga zoeken op google kom ik op een paar site's tegen dat deze 2048mb ondersteund (2x1024) maar mijn laptop heeft maar 1 slot voor een ram-kaart, het is dus niet exact dezelfde....
 
Met het programma CPU-Z (gratis) kun je zien hoeveel geheugen er in je laptop zit en hoeveel sloten nog vrij zijn. Er zitten vast twee sloten in zodat je nog een geheugenbank van 256 bij kan plaatsen. Denk er wel om dat je SO-DIMM (laptop) geheugen koopt, aangezien gewoon geheugen niet in een laptop past.
 
Nu kan ik er toch wel even niet aan uit :confused:
Als ik kijk met CPU-Z geeft hij in 't ene scherm "512mb single channel" en in 't volgende vak staat er dat er 2x256mb inzit.

Maar als ik mijn laptop open maak is er duidelijk maar één slot voor een ramkaart, en daar zit nu een latje in van 256mb...


Mijn vraag was trouwens of ik een latje van 1024mb erin kan steken, niet "dat er wel een latje bij kan" en ook niet "om een latje van 256mb erin te plaatsen"
 
Als je naar Interngeheugen.com gaat en daar de Kingston geheugenwizzard volgt kan je precies zien wat er in je lapperd kan.

Ik begrijp trouwens dat er ergens in de laptop 'standaard' een latje vastgebakken zit en dat het slot onderop het uitbreidings slot is.
 
Laatst bewerkt:
ok, blijkbaar zal het dan wel lukke met een latje van 1GB.

Toch vreemd dat ook weer daar staat dat er 2 uitbreidingssloten zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan