Meer regels in 1 formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickc

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Hallo,

Op gebied van Access ben ik nog een leek. Voor mijn werk ben ik formulieren aan het maken in Access.

Om te beginnen heb ik alle gegevens in Excel verwerkt. In de horizontale cellen heb ik verschillende onderwerpen staan. In de verticale cellen nummers 1 tm 5. Dus 5 regels horen bij elkaar. Dat wordt herhaald over het hele excelblad.

Het excel blad heb ik gekoppeld aan mijn Accessdocument en de horizontale bovenregel is gelinkt aan mijn formulier.

Wat ik uiteindelijk wil zien op 1 formulier is de informatie van alle 5 regels. Om dit beter te omschrijven ; 1 regel staat voor 1 ruimte in een woning. Er zijn dus 5 ruimtes. De horizontale regel bevat verwijzingen naar bijvoorbeeld bouwonderdelen zoals hout, beton, steen enz. Zo kan er bij regel 1 staan dat er beton aanwezig is en bij regel 2 kan er hout aanwezig zijn.

Het probleem is dat ik maar 1 regel te zien krijg in het formulier, de volgende pagina geeft regel 2 aan enz.

Dan nu mijn vraag : Is het mogelijk om alle 5 de regels op 1 formulier te krijgen ??

Alvast bedankt voor de hulp!

Je hebt van je formulier een Enkelvoudig formulier gemaakt. In Access zie je dan maar één regel, omdat dat als één record wordt gezien. Door een formulier als Doorlopend te definiëren, zie je meer regels. OVerigens lost dat je probleem niet op, het maakt het alleen maar groter ;)

Doorlopend is optie, maar kan het ook horizontaal ??

Ten eerste bedankt voor de reactie.

Zodra ik er een doorlopend formulier van maak kom ik wel dichter in de buurt van wat ik wil. Maar ik heb het nog niet op 1 pagina staan.
Ik heb enkele afbeeldingen gemaakt van mijn bestanden.

Bijlagen

• Access Formulier-01.jpg
    Access Formulier-01.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 53
  • Access Formulier-02.jpg
    Access Formulier-02.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 52
Je laat in de bovenste helft van je tweede plaatje (we maken het niet te makkelijk ;) ) een groep zien van 6 rijen in Excel, die volgens jou bij elkaar horen. Daarvan zijn er 2 leeg, dus ik zou zeggen: je hebt maar 4 rijen die je kan laten zien, geen 6. Bovendien: hoe heb je het in Access verder ingeregeld? Zoals in dit voorbeeld kan het in Access niet; daar zou je alle rijen gevuld moeten hebben, en dus moeten de kolommen t/m de plaatsnaam in ieder geval herhalend zijn. In Access termen zeg je dan: maak daar een aparte tabel van, die je koppelt met je tabel met detailrecords.
Dat eerste plaatje zegt mij helemaal niks; ik kan daar niet aan zien welke structuur je gebruikt in je tabel, en of je formulier dus goed is gebouwd of niet. Gokje: nee :)

Ja je hebt gelijk het is niet heel duidelijk. Ik had ook een betere uitsnede kunnen maken vanuit excel, want bovenliggende cellen had ik al wel zodanig onder elkaar gekopieerd zodat er geen lege cel meer was (van fin.compl tot woonpl.) Het nadeel is dat bij de ene woning 4 ruimtes gevult kunnen zijn en bij de ander maar 1. Maar dat wordt dus moeilijk voor Access..?
Ik heb de horizontale koppen in een tabel gezet, en door de koppeling met het formulier kon ik de koppen verdelen. Verder heb ik geen tabellen gebruikt maar alleen mijn bronbestand (excel) gekoppeld met Access. Er zal namelijk regelmatig een wijziging plaatsvinden in excel.

Ik heb nu een voorbeeld meegestuurd. Het access bestand en excel bestand.
Het is niet veel, de inhoud, dus ik hoop dat je er wat mee kan.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan