Meer uit m'n videokaart halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NvdPerk

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo,

Ik heb GTA 4 gelijk bij de release gekocht. Ik kan het inmiddels wel gewoon spelen, echter alles staat op het allerlaagste terwijl mijn systeem (zie onderstaande specs) het naar mijn inzien wel aan zou moeten kunnen op minstens medium.

Ik heb de patch van R* geinstalleerd, alleen de patch van NVIDIA (GeForce Driver 180.84 (Vista)) welke NVIDIA aanbeveelt als je GTA4 wil spelen, krijg ik niet geïnstalleerd, dan krijg ik de volgende foutmelding:

"Setup detected that the operating system in use is not Windows Vista [32-bit]. This setup program and its associated drivers are designed to run only on Windows Vista [32-bit]. The installation will be terminated."

Terwijl ik toch echt een Legale Windows Vista Home Premium 32 bit (Mét Service pack 1) op me laptop heb.

De gegevens van m'n laptop zijn:

CORE 2 DUO T7700 2.40GHz
Memory Dual Channel 4.0GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM
320GB 5400RPM Serial ATA Dual Hard Drive (2X160GB)
NVIDIA® GeForce Go 8600M GT with 256MB DDR2 dedicated graphic memory

Dit zijn de gegevens van m'n videokaart die ik van het NVIDIA configuratiescherm afhaal:

Videokaart: GeForce 8600M GT
Forceware-versie: 175.97
Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 1790 MB
Toegewezen videogeheugen: 256 MB
Videogeheugen systeem: 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen: 1534 MB
Video BIOS-versie: 60.84.50.00.01
IRQ: 16
Bus: PCI Express 16

Ik denk zelf dat ik met de beschikbare hardware wel minstens op medium zou moeten kunnen spelen en dat het er voor de rest grafisch ook wel heel wat beter uit kan zien.

Ik zou ook graag willen vragen aan iemand die er verstand van heeft of ik die 1790 MB "beschikbaar grafisch geheugen" ook daadwerkelijk aan kan spreken? Want ik denk dat ie dan ook wel een stuk beter kan draaien, al is het maar een gedeelte van die 1790 MB....

alvast bedankt.

Die pagina bestaat niet meer...

Maar dan nog is het feit dat je speelt op een laptop al een probleem op zich. Je videokaart is een mobile kaart en aan laptop is nu eenmaal niet bij uitstek geschikt om te gamen.

Ik zie het, alleen het haakje achter de link is wel van belang om bij de link te zetten.. Wordt blijkbaar net na de link gezet. Als je m zelf toevoegt doet ie het wel..

Ja ik snap dat laptop minder geschikt is om op te gamen, maar ik vind het apart dat ik een game als Crysis gewoon soepel kan spelen met medium en enkele high settings, maar dat GTA 4 dan op het allerlaagste staat. Zoals ook vermeld, heb ik 4 gb ram geheugen, en m'n videokaart 1700 mb beschikbaar geheugen.. Als ik deze 1700 mb aan kan spreken, dan zal er toch wel wat verbetering zijn neem ik aan??:confused:

GTA 4 is het allerzwaarste spel ooit uitgebracht.

Crysis is daarmee vergeleken een oud 2d-spelletje (zwaaaaaaaaaaaaaar overdreven ;))

gta 4 is een zwaar spel en daarbij stel je de 3d weergaven in en kijkt gta naar je beschikbaar geheugen op je kaart in jouw geval 256 mb dit kun je dus niet verhogen!

Je kunt wel de prestaties van je kaart opvoeren met rivatuner maar let goed op als je de kloksnelheid omhoog zet word de kaart warmer. Dus extra koeling is wel een must en eigenlijk vereist.

Verder kun je als je je kaart omhoog klokt ook je ram geheugen en je cpu omhoog klokken voor nog meer prestaties maar let hier ook goed op de warmte.

Het overclocken van je cpu en ram geheugen gaat meestal in je bios zo niet zijn er genoeg alternatieven maar mocht je dit willen doen hou dan in acht dat je levensduur verkort en je de hardware kan beschadigen.

Soms is het handiger als je wilt gaan overclocken om te kijken wat je financieel kwijt bent aan koelers tegenover een nieuwe vga kaart. Soms ben je goedkoper uit als je een nieuwe vga kaart koopt.

succes !

goeiedag,

heb je niet dat als je in de graphics opties van GTA zit dat je het balkje onderin met het geheugen vol hebt, in dit geval kunnen de graphics niet hoger, of je moet zoals dannydaboy zei met rivatuner op een of andere manier meer geheugen aan je gaka moeten kunnen toewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan