Meer ventilatoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deomex

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2013
Goedemiddag allemaal,

gisteren ben ik langs een computerwinkel geweest om wat nieuw inkt te kopen.
nu zag ik daar een aantal LED fans hangen voor een ( in mijn mening ) redelijke prijs.
nu ben ik aan het kijken of het mogelijk is om deze aan te sluiten op mijn computer voordat ik deze koop.
Mijn moederbord is een Asus P5K - SE ik dit zijn volgens mij de fan aansluitingen :

1 x CPU Fan connector
1 x Chassis Fan connector
1 x Power Fan connector
1 x S/PDIF Out connector

De CPU is in gebruik voor de CPU
De power fan voor de voeding ( denk ik )
en de S / PDIF out heb ik gevonden en daar zit de ventilator van de videokaart op.

Nu hier een hele noobie vraag ^^ waar is de chassis fan connector?
en bij S / PDIF out hebben ze een soort doorverbinding gemaakt / over gegaan op een andere connector zodat deze past kan ik deze doorverbinden naar de fan ( dus 2 fans op 1 aansluiting )?

ea_Bh_L6_WPz0_LVo_M7_S_500.jpg
Hier een foto van dege die ik weet als iemand mij de laatste zou kunnen aanwijzen ( of vertellen of het mogelijk is om meerdere fans aan 1 connector te hangen zou ik erg blij zijn.

Met vriendelijke groet,
Deomex

Alsvast bedankt :)

Goh, ik wist niet dat de fan van de videokaart op de S/PDIF kon ...
Chassisfan zit naast de Powerfan, rechtsonder de rode Sata aansluitingen, aan de kant van de zwarte connector

EDIT: welke fan zit nu aangesloten op de powerfan?? de voedingsfan word eigenlijk vanuit de voeding al aangestuurd, dus geen aansluiting op het moederbord ..

Laatst bewerkt:
misverstand

en de S / PDIF out heb ik gevonden en daar zit de ventilator van de videokaart op.

Sorry verkeerd gekeken :o deze gaat ergens ( voor mij random ) de videokaart in.
De voeding van de fan van de videokaart zit gewoon netjes op de videokaart zelf

Sorry voor de misunderstanding :)

Vreemd, de videokaart heeft over het algemeen, zelf een aansluiting voor de fan. :comfused:

Bedankt

Zojuist even gekeken via je beschrijving die gegeven werd en kwam op deze 2 witte contactpunten.
Hier komt een spanning vanaf dat weet ik zeker zojuist gecontroleerd met een Voltmeter.
Alleen nog clueless waar de power Fan connector zit maar dat word morgen gewoon zoeken ( als het weer niet weer zo geweldig is ^^ ).

Alsnog bedankt voor de hulp

Hieronder een foto met de connectors waarvan ik denk dat ze het zijn.

Foto0006.jpg

Deomex

Dat zijn inderdaad de Fan aansluitingen, links is de powerfan, rechts de ChassisFan ... (volgens mij staat het er ook wel bij..)
Wil je de pc koeler/frisser hebben dan zou ik aan de voorkant een fan zetten die de kast in blaast/zuigt en
aan de achterkant die het er weer uitblaast.. zo creeer je een 'trek' van koele lucht langs je componenten ..

ah zal er dan 2 fans bij moeten halen however in het aluminium aan de voorkant zitten al gaten maar in de buitenkast is het vlak ( zie foto voor betere uitleg )
Nu kan ik hier gewoon de voorkant eraf halen maar kan ik hier gewoon ( op een normale manier ) de ronde boor ( 120mm ) inzetten?
Foto0013.jpgFoto0014.jpg

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
meestal(..) zit er aan de onderkant van het frontje een opening waar de lucht kan worden aangezogen, ga echt niet boren met een 120 mm...(tenzij je het anders wílt doen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan