Meer werkgeheugen in een Dell Optiplex GX240

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jobbes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Beste mensen,

Ik heb een wat oudere computer (een Dell Optiplex GX240). In de computer gaat nog het ouderwetse SD-RAM waar ik nog 2 bankjes van 512 MB van heb. Maar als ik die 2 bankjes in mijn Dell stop gaat die bij het inschakelen piepen. Dus ik naar een pc-shop en vragen. Blijkt dus dat je maar een paar merken RAM d'r in kan gooien. En dat je werkgeheugen moet kopen bij Dell. Dus ik kijk bij dell: http://search.euro.dell.com/results.aspx?s=gen&c=nl&l=nl&cs=&k=dell+optiplex+gx240&cat=all&x=0&y=0

1 keer 512 kost € 82,82!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan ik niet iets veranderen aan mijn dell dat die mijn 2 512 MB bankjes wel pakt???

MVG

Jobbes

hoi

volgens zo ik het kan vinden gebruikt de gx240 het zogenaamde ecc(geregistreerde)geheugen.
Daar zul je dus aan moeten voldoen..

Hoi,

Da's wel erg prijzig.
Optie: neem 'm onder je arm naar een (of indien nodig meer) computerboeren en laat ze het er direct inzetten.
Doen ze vast wel als je uitlegt hoe 'klantvriendelijk' Dell hiermee weer eens is.
Overigens gaat het er bij mij niet in, dat Dell zó specifiek zou zijn dat daar gaan ander merk geheugen in zou kunnen. Dell produceert namelijk zelf helemaal dergelijke 'onderdelen' niet en betrekt ze dus ook via een andere fabrikant .... :(

Die pc-shops willen toch ook wel geld hebben???

Laatst bewerkt:
dat is waar, maar dan zal het in de buurt ook wel zo goedkoop zijn

Standaard gebruikt de GX240 GEEN ECC geheugen.
Ieder fatsoenlijk merk geheugen, met dezelfde timings, zal werken.
Helaas voor jou is SDram erg duur in verhouding tot DDR.

Wel raar dat daar verschillende meldingen over zijn(?)

Ik zei ook 'standaard'
De optiplex is een veel gebruikte bedrijfs pc en daar wordt vaak wel weer ECC gebruikt.
Verder is het bij de Optiplex ook nog zo dat als je ECC en Non ECC door elkaar gebruikt, het gewoon gaat werken alleen wordt de ECC niet meer gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan