• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerder cel overbrengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
In excel file A staan voor elke deelnemer drie kolommen, vb abc, def, ghi enz, waar cijfers moeten in te komen, die ingevoerd moeten worden van excel file B en die kolomen zijn voor elk abc. Wanneer zij in excel file B cijfers inbrengen en ik wil die laten inlezen dan moet ik die in excel File A een absoluut adres geven van excel file B. Maar om nu al die cellen met een absoluut adres in te brengen, moet ik die één voor één intypen. KAn ik die nu niet met meerdere cellen tegelijk inbrengen in excel file A.
Lode

Probeer het eens met Ctrl + H.
Zoeken en vervangen.

Dit lukt niet. Ik moet van de ene file naar de andere gegevens over brengen, bv van file A , de range g1;h10 naar file b in b1;c10.
Ik kan dat doen met kopieren en plakken. Maar is het mogelijk zonder die cellen één voor één in te vullen met een absoluut adres van de andere file, maar in een keer met de ganse range overbrengen met een absoluut adres.
Lode

Waarom vul je de (gewenste) data niet gewoon in file 1 in?

Omdat de data binnenkomen in een file van derde. En ik moet die overbrengen naar file A.
Lode

Dan wordt je waarschijnlijk toch beter geholpen als je een voorbeelbestandje, ontdaan van gevoelige info, toevoegd.

Helemaal mooi zou het zijn als daarin dan ook de (gewenste) uitkomst zou staan.

Dit komt omdat je de $ voor alle objecten gebruikt.

Zie het bestand met daarin de aanpassing.

wijzig je formule

Code:
='[Jan B.xlsx]Blad1'![SIZE=5][/SIZE][COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]C[SIZE=5][/SIZE][COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]4
in

Code:
='[Jan B.xlsx]Blad1'!C4

Hiermee kun je de data naar links / rechts / onder / boven doorcopieren.

Heb je hier vragen of opmerkingen over laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Dit kan toch met Ctrl + H.

Zoeken naar: $
Vervangen door: "hier niets invullen" (dus leeg laten).
Alles vervangen.

Ja dat ken ik als ik dat $ teken eruit haal door op F4 te drukken kan ik kopiëren en gaan de adres cellen mee naar beneden , maar mijn vraag was nog anders. Nu moet ik nog altijd eerst twee cellen overbrengen, het dollar teken verwijderen door op F4 te drukken en dan kopiëren. Zo heb ik het vroeger ook steeds gedaan. Maar ik vroeg of ik niet in één keer die cellen kon overbrengen door een bepaalde handeling. Maar oke voor mij
Groetjes
Lode

Code:
Nu moet ik nog altijd eerst [COLOR="#FF0000"]twee[/COLOR] cellen overbrengen

Waarom dienen dit 2 cellen te zijn. Het kan toch ook gewoon met 1 cel en dit vervolgens copieren.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Hoe dat ik dat over het hoofd heb kunnen zien. Bedankt voor de terecht wijziging.
Nogmaals bedankt
Groetjes
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan