meerder csv bestanden automatisch inlezen en samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenriKuilder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2014
Goedemorgen, ik wil graag een aantal (willekeurig) csv bestanden inlezen in een tabel en samenvoegen vanuit een varte map

zeg I:test/inlezen

Ok, tot zover is het helder. Maar wat is nu je vraag?

@roger: dus jij kan mij vertellen wat een 'varte' map is? :)
Bestanden kun je prima importeren met de wizard, dus ook cv's bestanden. Die krijg je dan als aparte tabellen binnen. Met (een aantal) toevoegquery's kun je de tabellen vervolgens toevoegen aan je doeltabel. Of je importeert rechtstreeks in de doeltabel. Zou ik niet doen, want ik vind dat je een import eerst moet (kunnen) controleren voordat je je tabellen toevoegt.

Samenvoeg Query is geen probleem alleen automatisch importeren van bestanden in tabellen iet met bfile picker

in de map waaruit ik wil importeren staan niet altijd hetzelfede aantal bestanden

wat ik wil ik heb csv bestanden in een map.

soms 5 soms 6 of een ander aantal de stuctuuer is steeds dezelfe klom a t/m d

deze moet ik tot 1 csv bestand hebben

ik wil de bestanden importeren en samenvoegen tot 1 csv bestand

dus met code uitlezen hoeveel bestanden er in de map staan daarna 1 voor 1 inlezen in een tabel in access en het liefst daarna exporteren als csv bestand naar de map uitvoer

mocht het niet duidelijk zijn reageer aub

Dan maak je een procedure die in een lus de map uitleest met het DIR commando, en ze importeerd met DoCmd.TransferText acImportDelim in oplopend genummerde importtabellen. Vervolgens maak je een toevoegquery die de importtabellen toevoegt aan je importtabel, en als laatste exporteer je de importtabel weer met DoCmd.TransferText acExportDelim naar je eind csv bestand.

Goedemorgen, het is gelukt

met de volgende code:

Private Sub Kn_Import_Tabel_Click()

Dim f As String

f = Dir("I:\Test\Import\")

While (f <> "")

DoCmd.TransferText acImportDelim, "TZD", "Tabel_Import", "I:\Test\Import\" & f, -1

f = Dir

Wend

End Sub

het 2e argument selectie in DoCmd.TransferText liet ik eerst open maar dan werkt het niet ik heb het aanmaken van het 2e argument op de helpmij gevonden en daar werkt het

ben blij dat het werkt kan het in de praktijk zeer goed toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan