meerder e foto's combineren op 1 vel in photoshop 7.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisa02

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2003
Sinds kort beschik ik over Adobe's Photoshop 7.0. Nu wil ik 4 verschillende foto's op 1 vel afdrukken. Maar ik kom er met de aanwijzingen van Photoshop zelf niet uit. Via Bestand- Afdrukken met afdrukvoorbeeld kan ik voor 1 foto aangeven waar hij moet staan. Vervolgens kan ik geen andere foto selecteren om erbij te zetten.
Hoe los ik dit op ? Fotopapier is duur genoeg om het economisch te gebruiken.
In trial van Paint shop pro was hier een heel makkelijke optie voor: Multiple print

Ik werk dan zelf met Paint Shop Pro, maar volgens mij kun je in elk geval een nieuwe lege pagina maken die net zo groot is als de betreffende 4 foto's (in het vierkant dan) vervolgens plak je de foto's erin en kan je dat in elk geval afdrukken.
Er zullen ongetwijfeld anderen zijn die wel een mooie oplossing ervoor weten, maar dit kan in elk geval.

Die mogelijkheid had ik ook geprobeerd. Gaf de foto.s de afmetingen 10 x 13.7 en het lege vel een A$tje. Wanneer ik de eerste foto erin plakte stond hij veel groter afgebeeld dan die 10 x 13.7 en dit kon ik niet wijzigen. Weet dat je ook iets kunt proberen met canvasgrootte maar hoe precies ?????

Nog een aanvullende vraag. Kiest het programma zelf waar het zich zet, of moet ik aangeven dat het voor de printer is. Graag advies hoe ik dit moet regelen

Als je met windows werkt de 4e van boven (de NL versie).
Als het werkt (je bent nl de eerste met een Lexmark waarvan ik weet die het gaat proberen), dan moet je aan het begin de map met foto's aanwijzen en vervolgens zorgen dat de betreffende 4 aangevinkt zijn, op volgende drukken en dan krijg je daarna een scherm waarin je kan kiezen hoeveel foto's je op een vel wilt hebben.
Laat je nog even weten of het gelukt is?

Ps: Je hoeft alleen maar te installen, de rest regelt het progje.

Zpidee hartstikke bedankt. Heb het voor elkaar en sorry dat ik niet goed gekeken had. Maar er is hier ook zoveel info te vinden. Af en toe zie je door de bomen het bos niet meer.
Dimage jij ook bedankt maar het lukt nu op de reguliere manier

>dimage

Heb het met dat Epson programma geprobeerd en het werkt prima! Alleen toen ik de map opende waarvan ik 4 foto's wilde afdrukken kwamen alle 44 foto's tevoorschijn, aangevinkt en wel, dus moets ik er 40 op 0 zetten .Maar misschien kan ik dat ergens heel makkelijk regelen. Heb eerlijk gezegd nog niet echt tijd gehad om me daarin te verdiepen. Had de foto's snel nodig. Maar in ieder geval werkt het programma ook bij LexmarkBedankt voor het advies

Je moet even bij opties het standaard aantal afdrukken op 0 zetten, dan ben je er vanaf. ;)

Dacht al dat het sinpel geregeld moest kunnen worden. Bedankt voor je snelle reactie.

Graag gedaan, je kan trouwens ook nog enigzins de helderheid van de foto aanpassen als je op het vergrootglas klikt, indien je dit nog niet wist.
Ik heb trouwens zelf nog nooit Photoshop voor dit soort dingen gebruikt omdat je telkens elk formaat weer moet aanpassen wanneer je meer of minder foto's op een vel kwijt wilt.
Ook is het progje handig om een index uit te draaien, zodat je al de gemaakte foto's op een vel hebt en makkelijker aan anderen kan laten zien indien je geen pc in de buurt hebt.
Veel succes:thumb:

Leuk programma.
Ben jij trouwens bekend met het fotoprogramma Ulead Photo Express ?
Leuk voor allerlei grapjes zoals cover van een tijdschrift maken. Moet alleen nog even zoeken waar ik het kan vinden. Zag het bij mijn dochter thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan