• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere Aantal.als functies invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eriknijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2016
Goedenavond,

ik probeer een automatische Excel EK poule in elkaar te knutselen (mede om wat gebruikerservaring te krijgen met Excel).

Nu zit ik met het probleem dat ik in een poule overzicht meerdere cellen betrekking hebben op dezelfde cel.

In mijn document heb ik bijvoorbeeld voor de poulefase drie wedstrijden van Frankrijk.
Elke keer als er een waarde komt te staan in deze cellen (E4/E17/F29),
moet de wedstrijdencounter(cel K4) Ans+1 doen.
Dit lukt mij met 1 wedstrijd, door de functie =AANTAL.ALS(E4; ">"&-1).
Als de cel (E4) een waarde krijgt van minimaal 0, dan telt hij er 1 in de wedstrijden counter (k4).
Maar zodra ik andere cellen probeer toe te voegen, geeft hij een foutmelding dat ik teveel argumenten gebruik.
Ik heb twee formule gebruikt waarbij ik deze foutmelding krijg.
1. =AANTAL.ALS(E4; ">"&-1;aantal.als(E5; ">"&-1))
2. =AANTAL.ALS(E4; ">"&-1;als(E5; ">"&-1))

Dezelfde Als formule heb ik nodig voor het tellen van de gewonnen wedstrijden.
Als ik van 1 wedstrijd automatische winnaar wil doorrekenen, gebruik ik =ALS(E4>F4;1;0), deze werkt.
Echter lukt het me ook niet om hier een dubbele formule van te maken.
ik heb het geprobeerd met =ALS(E4>F4;1;0;Als(E17>F17;1;0)), maar dan krijg ik dezelfde foutmelding als hierboven genoemd.Bekijk bijlage Excel_EKpool.xlsx

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

mvg,

Erik

Je kan deze eens testen:

Code:
=AANTALLEN.ALS($D$4:$D$39;$J4;$E$4:$E$39; ">=0")+AANTALLEN.ALS($G$4:$G$39;$J4;$F$4:$F$39; ">=0")

Als ik de formule zoals hierboven invoeg werkt het nog steeds niet (hij verrekend die formule helemaal niet)
nu heb ik de formule gezet op =AANTAL.ALS(E4; ">"&-1)+AANTAL.ALS(E17; ">"&-1)+AANTAL.ALS(F29; ">"&-1)
Op het moment dat ik het invul rekent hij op dat moment dit goed uit, maar zodra ik aanpassingen doe aan een van de cellen veranderd.
Dus stel ik heb waardes in E4,E17 en F29 en ik vul deze formule in dan komt er netjes "3" als antwoord. Maar haal ik vervolgens de waarde uit E4 dan blijft de cel op "3" staan en springt niet naar "2"

Kom er nu achter dat wanneer ik het bestand opsla, dat alle formules zich dan goed zetten, maar dat moet toch ook al kunnen tijdens het bewerken?

Laatst bewerkt:
Je hebt de berekening op handmatig staan.
Druk maar eens F9 en zie het resultaat.

Ik heb de instelling gewijzigd.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan