Meerdere accounts in MS-outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjmvdw

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Berichten
7
Ik gebruik MS-outlook 2000 met twee accounts. Van beide e-mail adressen wordt keurig de e-mails binnengehaald. Als ik echter een e-mail verstuur, wordt altijd hetzelfde account als afzender gebruikt. Wat moet ik doen om ook een e-mail te versturen met het andere account als afzender????
Alvast dank voor de oplossing.
 
Als het goed is kun je bij het opstellen van je e-mail aangeven met welke account hij verstuurd moet worden.

Uit mijn hoofd staat dit boven het "Aan" veld ergens in de menu-balk.
 
meerdere accounts in MS outlook

Dank voor jouw reactie Devil,

In de menu balk van MS outlook staat bij mij geen "aan". Wel als ik in de menu balk "nieuwe mail" aanklik. Ik krijg dan het venster van een e-mail met "aan.." om hier het e-mail adres van de ontvanger in te vullen. Het gaat mij er echter om, om zelf DE AFZENDER te kunnen bepalen van de te versturen e-mail.
 
@hjmvdw,

Wat 'Tha Devil' aangeeft is ook precies wat jij bedoelt.
Er alleen één probleem.
De optie om bij meerdere accounts via een 'knop' (zie de bijlage als voorbeeld uit Outlook2007) de gewenste afzender te kiezen zit niet in Outlook2000.
Die is pas vanaf Outlook XP (ofwel 2002) beschikbaar.

Er is eigenlijk geen goede oplossing voor, behalve dat je steeds bij de account-instellingen de 'hoofdaccount' steeds wijzigt. Zeer omslachtig dus.

Je hebt één alternatief: als je een mail - opgestuurd naar één van je specifieke accounts - beantwoordt, wordt die account ook weer als afzender gebruikt.

Opwaarderen naar een nieuwere versie van Outlook c.q. MsOffice ....
 

Bijlagen

  • ScrnDmp-01.jpg
    ScrnDmp-01.jpg
    17,1 KB · Weergaven: 36
meerdere accounts in MS outlook

Beste Teun,

Dit is een reactie waar ik wat aan heb. Wat je graag zou willen is niet altijd mogelijk. Ook dat is nuttig om te weten. Daarvoor mijn dank!!!!!!
Henk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan