Meerdere adressen in 1 document. Adres A gebruiken, dan adres D, dan B, enz .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmaes

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
Dag allen,

ik heb een afdruk samengevoegd (excel & word) en dat werkt allemaal super.

Nu heb ik het volgende probleem waar ik niet direct uit geraak.

Ik begin met adres A, maar daarna moet adres D komen. Dit doe ik door een veld met next in te voegen VOOR adres D (klopt toch he?)
Nadien heb ik adres C nodig en vervolgens adres B.

Maar hoe begin ik bij adres A om B & C even over te slaan, maar ze nadien wel kunnen gebruiken??

Een simpele, maar zeeeeer onpraktische oplossing zou zijn om mijn adressen in Excel al correct te zetten. Dit zou gaan, maar is enorm onpraktisch voor mij.

Iemand een simpele, duidelijke oplossing?
Werk met office 2010 btw.

Alvast bedankt!

Geen idee wat je bedoelt. Zoals ik het lees, wil je de volgorde van de samenvoeging veranderen. Wat daar het nut van is? Beats me... Dus je zal wel iets heel anders bedoelen. Graag een voorbeeldje!

Octafish,

Ik heb een word template vol met gegevens.
Het betreft een uitleg over verschillende producten.
In mijn Excel heb ik de gegevens van de klant en zijn producten.

De excel komt standaard uit ons systeem en dat is altijd een warboel. MAW de volgorde van de template van Word & de volgorde in Excel verschillen altijd.

Dus ofwel pas ik de volgorde van Excel aan, ofwel kan ik via een manier de velden die ik invoeg van Excel naar de volgorde van Word aanpassen.

Ik kan niet echt een direct voorbeeld geven, maar stel dat word er zo uitziet:

Product A
gegevens blablabla

Product B

Product C

Excel zal er zo uitzien:
Product B

Product A

Product C

Natuurlijk spreek ik hier niet over 3 producten, maar een tientallen, dus ze sorteren in Excel is echt onpraktisch!

Maar wat heeft dit met <Afdruk Samenvoegen> te maken? Bovendien is de manier waarop je ze in Excel hebt staan volslagen onbruikbaar voor Afdruk samenvoegen; daar moet je het op deze manier aanleveren:
Code:
Klant 1    Product B    Gegevens product
Klant 1    Product A    Gegevens product
Klant 1    Product C    Gegevens product
Klant 2    Product C    Gegevens product
Klant 2    Product A    Gegevens product
Klant 2    Product B    Gegevens product
En dan nog is het samenvoegen een behoorlijke klus, want Word voegt in beginsel samen met één record (=rij) in Excel. Jij hebt zo te zien je gegevens je gegevens niet in tabelvorm staan, en dan heb je echt een probleem. Als je de gegevens wél goed kunt aanleveren aan Word, dan is sorteren ook helemaal geen probleem meer. Kun je desnoods een macro voor maken. Maar samenvoegen met meerdere rijen in Word kan alleen goed als de gegevens gesorteerd zijn, en in ieder geval de kolom voor het scheidingsveld, in jou geval Klantnummer.

Maar met een voorbeeldje bedoelde ik uiteraard een Excel bestand en een Word bestand dat we kunnen gebruiken. Met uiteraard dummygegevens; het gaat tenslotte om de structuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan