meerdere adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbartos

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
Ik zou het volgende graag bekomen:

In mijn tabel heb ik adres, datum
Vermits er personen zijn die na een tijdje verhuizen zou ik in mijn formulier een knop moeten hebben "Adres toevoegen"

Hoe zou ik te werk gaan!

1) ik zou in mijn tabel adres, adres 1, adres 2.....tot adres 5 aanmaken!

In mijn formulier zou ik 1 adres zetten, wanneer er bijkomen moet men op de knop "adres toevoegen" klikken -> hij schuift alles naar beneden en plaatst adres2 onder het eerste adres!

Is dit mogelijk? zoja is dit ongeveer de beste mogelijkheid of zijn er andere mogelijkheden!.....

Alle hulp is welkom, greetz bart

Het volgende heb ik al dankzij een beetje hulp!

Ik heb twee tabellen, een aparte tabel met mijn adressen en één met mijn gegvens!

Nu zou ik graag mijn naam kunnen koppelen aan verschillende adressen.... dit moet lukken dacht ik....

Na het afgaan van alle mogelijke relaties zit ik vast.....

Ik heb hiet bestand hierbijgevoegd!

Ik krijg het attachment (zip-bestand,124kb) niet gepost,wat loopt er mis?

Maak een tabel tblPersoon en een tabel tblAdres

In de tabel tblPersoon zit een veld IDPersoon (bij voorkeur een autonumber veld)
In de tabel tblAdres zit een veld IDAdres (ook een autonumber veld) en een veld IDPersoon (een veld van type long).

Op deze wijze kun je meerdere adressen per persoon vastleggen.

haha goed goed, eerste klas dat lukt al....

Nu zou ik graag die samen in één enkel formulier krijgen!

Lukt dat? Want het lukt mij enkel met een subformulier, wat niet mijn bedoeling is!

Ik zou dus graag in mijn formulier mijn naam ingeven en dan adres, indien meerdere adressen zou ik graag een knop 'adres toevoegen' hebben!

Het is om dit enkel kwa lay-out mooier voor te stellen, voor een thesis mag het al eens wat meer zijn!

Bartulus, alvast merci voor uw voorbeeldje, theeft mij al wat opgang gebracht, ik ga nu wat proberen verder bouwen hé :-)

Laatst bewerkt:
In het formulier frmpersoon (eindresultaat) staat de lay-out zo'n beetje hoe ik het wil!

Ik ben voor het ogenblik al aan het zoeken hoe ik in het frmpersoon een tekstvak kan toevoegen met het adres, en indien meerdere, de meerdere adressen....

Zoiets zoals hieronder zou je in de codo moeten kunnen inbrengen, maar je moet hem kunnen wijsmaken van welke tabel het komt....

Me!fldStraat = Me!adresje

Het zal een 100 banen plan worden wrees ik.... het lijkt mij nocthans iets dat mij voor vele db's gemakkelijk zou kunnen zijn!

merci voor de hulp al mannen....

Bijlagen

• vb.zip
    vb.zip
    29,8 KB · Weergaven: 17
Ik kan jou voorbeeldje hier even niet lezen (heb hier alleen Access 97).
Ik heb nog maar een voorbeeldje gemaakt hoe je het zou kunnen oplossen:

Groetjes,

Bart

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan