• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere als en functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

isis0608

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Goedemiddag allemaal,

Ik dacht dat ik een beetje overweg kon met excel, maar helaas niet.

Ik kom er maar niet uit. Kan iemand aangeven wat er niet goed is aan de formule.Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Alvast bedankt voor jullie hulp.

mvg,
Isis

Dat hangt ervan af wat je bedoelt met "de formule" en wat je er mee wilt bereiken.
Als het gaat om de formule in F3: dat zijn 2 ALS-functie aan elkaar geplakt en dat werkt niet.
Dat zou net zoiets zijn als =C3;D3 en dat werkt ook niet.
Graag wat meer informatie over wat de bedoeling is.

Code:
=ALS(EN(C3="w200";D3<=8,5);E3/100*$K$2;E3/100*$K$7)[COLOR="#FF0000"];ALS(EN(C3="W300";D3<=8;5);E3/100*$K$13;E3/100*$K$13)[/COLOR]
Het rode gedeelte van de formule is een beetje het vijfde wiel aan de wagen.
Probeer het eens zo:

Bijlagen

Hoi,
Ik heb bewondering voor Timshel en Marcel Beug, want blijkbaar snappen ze uw vraag ,ik dus niet want wat is uw vraag?

@ dotchie.

Kennelijk werkt TS voor een wijnhandel of runt ze er zelf een. Uit de bedragen in de meest rechter kolom kun je opmaken dat de prijzen gedifferentieerd zijn naar enerzijds alcohol% en anderzijds mousserend of niet mousserend. Daar wil zij mee rekenen. Wát ze vervolgens berekent is mij niet helemaal duidelijk, evenmin wat precies de betekenis is van w200 en w300, maar hóe ze het berekend wil hebben kun je opmaken uit haar -foutieve- formule.
Het laatste woord is uiteraard aan TS zelf.

Laatst bewerkt:
@Timshel, zo te zien gaat het om het berekenen van accijnswaardes. Je ziet de alcholpercentages met daarachter de accijnswaarde per hectoliter à 100%...

Het gaat om de berekening van de accijnsheffing.

De formule van Timshel is bijna compleet. De formule is nog niet volledig omdat bij de berekening voor de wijnen met een alc.vol.gehalte van niet meer dan ≤ 8,5% de heffing wordt genomen van de wijn > 8,5% maar ≤ 15%.

In ieder geval bedankt jullie hulp.

Groet,
Isis0608

Ik kan geen onjuistheid ontdekken in mijn formule.

verander gewoon even voor het gemak het alcohol percentage in het tabelletje naar 8.51%

Ze zeggen wel: "waar ben je zonder de trein" maar je kan beter zeggen: "waar zouden we zijn zonder jullie":D

Hartstikke bedankt voor jullie hulp.:thumb:

Gr,
Isis0608

Ja, heb dat ook gelijk uitgeprobeerd.

Nogmaals bedankt.

mvg,
Resul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan