• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere =als functies lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefbamtechniek

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2013
Beste mensen,

ik ben bezig met een bestand in excel maar ik kom ergens niet uit.
ik heb deze functie die werkt gewoon:
=ALS(M3='Relevante bouwberichten'!$H$6;'Relevante bouwberichten'!$I$6;0)
ik vak N3 moet komen te staan: als er op m3 staat wat er (altijd$) op 'relevante bouwberichten' op H6 staat, dan moet er dus in N3 komen wat er op 'relevante bouwberichten' I6 staat. tot zover lukt het
maar als ik meteen daar achteraan wil zetten als er op m3 staat wat er op 'relev, bouwb' H7 staat, dan moet er op N3 komen wat er op 'relev, bouwb' I7 staat. dit dus:
=ALS(M3='Relevante bouwberichten'!H6;'Relevante bouwberichten'!I6;0)+ALS(M3='Relevante bouwberichten'!$H$7;'Relevante bouwberichten'!$I$7;0)
Maar als ik dit doe dan komt er #WAARDE
Zelf denk ik dat het bij wel moet liggen aan de +ALS, maar zelf zou ik niet weten wat ik daar anders neer zou moeten zetten.

Probeer het eens met een somproductformule:
Code:
=SOMPRODUCT(('Relevante bouwberichten'!H6:h7=M3)*('Relevante bouwberichten'!I6:i7))

Stef

Ik denk dat je gelijk hebt dat het idd aan +als ligt.

Probeer het eens met &als

Stef

Ik denk dat je gelijk hebt dat het idd aan +als ligt.

Probeer het eens met &als

Beste Gelens,
Bedankt !
Het is gelukt, nu komt alleen het volgende probleem.
Als het de eerste optie is dan komt er: contact opnemen00000.
En als het de 3e optie is dan komt er:00Bellen000.
Dus mijn volgende vraag, hoe kom ik van al die nullen af ?

nu staat deze formule er:
=ALS(M6='Relevante bouwberichten'!$H$4;'Relevante bouwberichten'!$I$4;0)&ALS(M6='Relevante bouwberichten'!$H$5;'Relevante bouwberichten'!$I$5;0)&ALS(M6='Relevante bouwberichten'!$H$6;'Relevante bouwberichten'!$I$6;0)&ALS(M6='Relevante bouwberichten'!$H$7;'Relevante bouwberichten'!$I$7;0)&ALS(M6='Relevante bouwberichten'!$H$8;'Relevante bouwberichten'!$I$8;0)&ALS(M6='Relevante bouwberichten'!$H$9;'Relevante bouwberichten'!$I$9;0)

ik probeer wat met =somproduct, maar daar kom ik nog niet helemaal uit

Ik heb het al gevonden. ik heb dit aangepast, 0 vervangen door "".
=ALS(M6='Relevante bouwberichten'!$H$4;'Relevante bouwberichten'!$I$4;0)
=ALS(M6='Relevante bouwberichten'!$H$4;'Relevante bouwberichten'!$I$4;"")
Bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan