meerdere apparaten op de camping

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Hallo allemaal,
wij gaan naar een camping met wifi. Nu hebben we twee mobiele telefoons en een laptop die we tegelijk zouden willen gebruiken.
Ik krijg natuurlijk maar 1 toegangspunt op de router van de camping. Bestaan er apparaten die een draadloos wifi signaal oppakken en waar je met meerdere apparaten op in kunt loggen. De kids willen natuurlijk niet op elkaar wachten om te internetten. Ik heb al op de site's van computershops gekeken maar snap de termen niet.

Alvast bedankt voor de tips.

ron

Ik koop een inlogcode en daarmee log ik in. een tweede apparaat met dezelfde code werkt niet, dat heb ik vorig jaar geprobeerd

gr,

ron

hallo.

Ik ben naar oostenrijk geweest en daar hadden we ook draadloos internet.
ik kreeg een inlog code en konden met drie laptops op internet dus moet kunnen.

groet cees.

Er zijn wel degelijk acces points die bij login een MAC adres registreren en dan krijg je echt geen verbinding op meer dan 1 apparaat met 1 code.

Wat je kan proberen is een Wifi USB stickje kopen, deze gaan vanaf ongeveer 10 euro tot 50, eentje van Sitecom bijv. is een degelijk merk, deze sluit je aan op een Windows laptop.
In de laptop moet je een Ad-hoc netwerk opstellen op de USB Wifi stick, daarop verbinden al je andere apparaten.
Dan moet je inloggen op het Wifi van de camping, en op de netwerkadapter die de verbinding heeft ICS aan zetten, Internet Connection Sharing, zodat de laptop de apparaten op het USB Ad-hoc netwerk internet laat gebruiken van de camping.

Hiermee kan je dan op al je apparaten internet hebben, maar verwacht niet dat alles tegelijk kan downloaden etc. hoewel normaal browsen geen probleem moet zijn.

BTW: TS zegt al dat het maar met één apparaat werkt, zeggen dat het wel werkt helpt ook weinig...

Hoi,bedankt voor je antwoord. Hoe stel ik een adhoc netwerk
open? Een stick heb ik wel gr ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan