• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere autofilters in 1 worksheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sir Botex

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Is het mogelijk om meerdere autofilters in 1 worksheet te plaatsen?

Daarmee bedoel ik: op hetzelfde sheet meerdere (in mijn geval 2) tabellen volgens een verschillende voorwaarde autofilteren?

ik wil deze ook via een knop laten uitvoeren (werkt perfect met 1 autofilter, maar niet met 2)...

uiteraard zijn andere oplossingen ook welkom!

alvast bedankt!

Helaas, in Excel 2003 en voorgaande versies kan dit niet. Excel 2007 weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Beste medeforumgebruiker,

via => data => filter => autofilter
kun je binnen de tabel selecteren op meerdere criteria
(b.v. eerst op kolom 4; vervolgens op kolom 2).

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

via => data => filter => autofilter
kun je binnen de tabel selecteren op meerdere criteria
(b.v. eerst op kolom 4; vervolgens op kolom 2).

Oeldere, het probleem is dat in met 2 verschillende tabellen zit, die elk apart zouden gefilterd moeten worden...

Er is niet meer gereageerd op deze vraag, maar ik heb hetzelfde probleem. Ik wil dus graag in 1 tabblad, 2 tabellen met gegeven laten sorteren. Ik heb even een vereenvoudigd bestandje bijgevoegd om het te verduidelijken. Begin aub er niet over dat dit ook in 1 tabel kan, want dat kan niet.

grts,,

Bijlagen

Er is niet meer gereageerd op deze vraag, maar ik heb hetzelfde probleem. Ik wil dus graag in 1 tabblad, 2 tabellen met gegeven laten sorteren. Ik heb even een vereenvoudigd bestandje bijgevoegd om het te verduidelijken. Begin aub er niet over dat dit ook in 1 tabel kan, want dat kan niet.

grts,,

Begin jij dan maar eens met niet in anderman's topic "in te breken" ;)

En tevens het bestand in versie 2003 bij te hangen, aangezien versie 2007 nog niet echt ingeburgerd is.

Wigi

Ow sorry als ik het zo terug lees klinkt het een beetje achterbaks. Maar aangezien mijn vraag identiek is aan die van de ts, en in de meeste forums het dan niet gewaardeert word om nog een topic over dezelfde vraag te starten ben ik hier in verder gegaan. Dus zeg het maar, verder gaan in dit topic of een nieuwe beginnen?

M.v.g.

Ow sorry als ik het zo terug lees klinkt het een beetje achterbaks.

Gezien de ;) die er achter de opmerking is geplaatst, denk ik dat je het ietwat te zwaar opneemt. Maar voor de helderheid is het beter om een eigen topic te openen. Met 2 vragenstellers loop je de kans dat een oplossing 2 kante uit kan gaan. Dan is het helderder om er twee apparte topics voor te openen. :)

Een Excel werkblad kan slechts 1 autofilter bevatten.

Je kunt de gegevens van een autofilter wel opslaan en daarmee later de gewenste autofilter instellen. In de hulp van de Excel-VBEditor staat daarvan een uitgebreid voorbeeld (zie autofilter en filters)
Het aantal volgtijdelijke autofilters voor 1 werkblad is daarmee onbeperkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan