Meerdere bestanden vanuit Access mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joopth

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Ik heb een database waarmee slechts 1 bijlage kan worden verstuurd. Maar ik wil alle bestanden in een bepaalde map (D:\Export\*.xls versturen. Hoe moet ik dit in VBA aanpassen?

Bekijk bijlage email_verzenden.zip

Code:
Private Sub Command20_Click()

Dim mess_body As String
        Dim appOutLook As Outlook.Application
        Dim MailOutLook As Outlook.MailItem
        Set appOutLook = CreateObject("Outlook.Application")
        Set MailOutLook = appOutLook.CreateItem(olMailItem)

Set appOutLook = CreateObject("Outlook.Application")
            Set MailOutLook = appOutLook.CreateItem(olMailItem)
            With MailOutLook
            .BodyFormat = olFormatRichText
            .To = Me.Email_Address
            .Subject = Me.Mess_Subject
            .HTMLBody = Me.Mess_Text
            If Left(Me.Mail_Attachment_Path, 1) <> "<" Then
                .Attachments.Add (Me.Mail_Attachment_Path)
            End If
            '.DeleteAfterSubmit = True   'This would let Outlook send th note without storing it in your sent bin
            .Send
            End With
            'MsgBox MailOutLook.Body
            Exit Sub
email_error:
            MsgBox "An error was encountered." & vbCrLf & "The error message is: " & Err.Description
            Resume Error_out
Error_out:
End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst een forumtip: zet VBA code in de codetag, dat houdt de tekst leesbaarder...

Je kunt het met DIR denk ik wel oplossen:
Code:
        .HTMLBody = Me.Mess_Text
[B][COLOR=blue]        sFile = Dir(Me.Mail_Attachment_Path)
[/COLOR][COLOR=blue]        Do While Not sFile = ""
            If Left(sFile, 1) <> "<" Then
                .Attachments.Add (sFile)
            End If
            sFile = Dir
        Loop
[/COLOR][/B]        '.DeleteAfterSubmit = True   'This would let Outlook send th note without storing it in your sent bin
        .Send
Al weet ik niet precies wat je hebt staan in Mail_Attachment_Path, daar zou nu alleen een padverwijzing moeten komen, geen bestandsnaam.

Beste Octafish,

bedankt voor de snelle reactie. Ik ben nog maar een beginneling met VBA en niet zo bekend met tags. Ik heb je oplossing uitgeprobeerd maar dit heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Zie voor nadere details over mijn bestand op:

http://www.blueclaw-db.com/download/download_access_email_example.htm

Hier is "mijn" bestand te downloaden en ook beter te zien wat er in "Mail_Attachment_Path" gewenst is.

Ik had het voorbeeld al gezien op de site... Heb ondertussen ook niet stil gezeten, en er behoorlijk wat aan gesleuteld. Kijk maar eens of je hier nu wat aan hebt!

Bijlagen

Beste Octafish,

je bent een topper. Dit werkt als een tierelier.

Bedankt!!!!!!!

Op het gevaar af dat overdaad ook kan schaden, nog een iets uitgebreidere versie (met behulp van Bak4318 die er een tabel voor gebruikt).

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo octafish,

bedankt voor de moeite die je hebt gedaan. Ik weet zeker dat hier veel info voor mij te gebruiken is.

groet Joop

@Michel,

Wil je a.u.b. de bijlage even verwijderen. Per abuis heb ik mijn mailadres erin laten staan. Als je die verwijderd hebt, mag je hem weer terug plaatsen.

Bij voorbaat dank.

Ik heb al van alles geprobeerd maar kan het niet vinden. Hoe kan ik op dit forum een bestand verwijderen???

Dat kan alleen de persoon doen die het bestand heeft geplaatst.

Bijlage verwijderd. Een druk op de meld misbruik had ook gekund.

Hallo Octafish en of Bakk4318, nog een aanvullende vraag. Als de E-mail wordt verzonden krijg je steeds de melding van Outlook: "Er wordt vanuit een programma geprobeerd namens u automatisch e-mail te verzenden. Wilt u dit toestaan? Als u deze bewerking niet had verwacht, is er mogelijk sprake van een virus en moet u Nee kiezen". Hiervoor is wel software te verkrijgen (Outlook Redemption of ClickYes) die ik thuis op de computer kan/mag installeren. Maar in de netwerkomgeving van ons bedrijf mag je geen Auto executable file installeren. Is het mogelijk om binnen VBA het veiligheidsbeleid van Outlook te omzeilen. Graag reactie!!

Je kan dit alleen omzeilen via tooltjes als Redemption of ClickYes.
Via VBA kun je dit niet omzeilen.

Tardis

Je kunt dit wel via VBA omzeilen; de juiste procedure heb/gebruik ik op het werk. Ik zal de betreffende functie morgen posten.

Kon niet tot morgen wachten ;)

Hierbij nogmaals het voorbeeldje, zonder enig herkenbaar email adres...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Octafish,

je zou mij nog helpen met een procedure die je ook op je werk gebruikt. Heb ik iets gemist of bedoel jij ook de links van Tardis?

groet Joopth

Bijlage verwijderd. Een druk op de meld misbruik had ook gekund.

Ik had het voorbeeld zelf op een ander forum geplaatst en per abuis mijn mailadres vergeten te verwijderen. Ik kan het plaatsen dus niet betitelen als misbruik. Vandaar dat ik de knop meld misbruik niet heb gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan