Meerdere bestanden wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo,

Is er een functie in Word2003 die het mogelijk maakt om meerdere bestanden in een keer te wijzigen. Ik zal me even nader toelichten :rolleyes:

Ik moet in 450 Word bestanden een kop en voettekst zetten, nou denk ik wel een manier te hebben gevonden om dat snel te doen, alleen dan moet ik ze nog een voor een openen.

Is er een functie die dat in een keer kan doen?

Laatst bewerkt:
Vraag je om een macro of gewoon een methode om 450 bestanden in 1x te openen?

Is het het laatste, en ik ga er even vanuit dat ze allemaal in 1 map staan:

Selecteer ze alle 450 in Verkenner, en druk op Enter om ze te openen in Word.

Niet getest met 450 bestanden, maar is wel de manier om meerdere bestanden in 1x in Word te openen

Tijs.

Vraag je om een macro of gewoon een methode om 450 bestanden in 1x te openen?

Is het het laatste, en ik ga er even vanuit dat ze allemaal in 1 map staan:

Selecteer ze alle 450 in Verkenner, en druk op Enter om ze te openen in Word.

Niet getest met 450 bestanden, maar is wel de manier om meerdere bestanden in 1x in Word te openen

Tijs.

Dat is in ieder geval een tip. Maar kan ik ze alle 450 in 1 handeling wijzigen? Dat zal namelijk mooi zijn. Anders moet ik 450 keer dezelfde handeling doen :(... niet dat dat erg is, maar het is niet handig... Macro's heb ik eigenlijk nooit mee gewerkt, dat kan een oplossing zijn?

Ik hoor het graag als er een oplossing voor is!

Laatst bewerkt:
Open de 450 bestanden die je wilt bewerken (of zoveel je Word aankan in 1x).
Daarna: Extra -> Macro -> Nieuwe macro opnemen
Zorg ervoor dat de op te nemen macro in Normal.dot wordt opgeslagen, en geef voor je eigen gemak (450 bestanden!) aan dat het een toetsenbord macro gaat worden (dus klik op het toetsenbordje). Geef bijv. als toetscombinatie Alt+G aan, en kies Toewijzen.

Neem dan de macro op, oftewel doe de dingen die je met elk bestand moet gaan doen.

Hint: Gebruik, zodra de bewerkingen afgelopen zijn Bestand -> Opslaan en Bestand -> Sluiten, en dan op het vierkante blokje van Macro Beëindigen.

Je hoeft daarna alleen nog 449 keer de [Alt][G] toetscombinatie te gebruiken om de rest van de bestanden te bewerken, op te slaan en te sluiten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan