Meerdere besturingssystemen op de computer oe verwijderen osptarscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

sefa61

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
6
Hallo mensen,

Standaard gebruik ik thuis op mijn computer Windows XP, dus hierbij dacht ik van om een partitie te maken op mijn pc om Meerdere besturingssystemen te laten draaien.

Na het maken van een partitie via EASEUS Partition Master heb ik Windows 7 geïnstalleerd op mijn pc. Alles werkte prima, maar na een tijdje dacht ik van het wordt niks! Dus hierbij heb ik de partitie laten verwijderd via EASEUS Partition magic.

Wat is nu het Probleem?: Het verwijderen van windows 7 ging prima.
Maar! Als ik nu mijn pc opstart heb ik de keuze uit Oudere versie van windows(Xp)
en Windows 7. Standaard staat hij op Windows 7, het heeft toch geen nut als ik hem opstart met windows 7 want ik heb het toch verwijderd. En mijn vraag is Hoe kan ik bij het opstartscherm(zwarte scherm) Windows 7 verwijderen en hem standaard weer opstarten met windows xp, en het aftellen van 30 seconden vind ik ook irritant hoe kan ik dat instellen op 6 seconden.

Alvast bedankt!:thumb:
 
Bestudeer dit artikeltje van Microsoft en vervang "professional" voor jouw standaard versie (in het MS voorbeeld) Pas je boot.ini aan naar het voorbeeld (bovenste) en je zal de optie voor 7 kwijt zijn.
 
kan ik hem niet standaard home edition laten?

dit zijn mijn gegevens van boot

;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /FASTDETECT /NOEXECUTE=OPTIN
c:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Herstelconsole" /CMDCONS
 
Dat bedoelde ik : je past het voorbeeldje van Microsoft aan naar jouw situatie (jouw Windows OS)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan