• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere bladen overzetten naar ander bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

leyton

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Beste,

Bij een vorige vraag had ik reeds deze vraag gesteld maar helaas geen antwoord gekregen.

Kan ik enkele bladen selecteren en overzetten naar een ander bestand of moet dit 1 per 1 gebeuren.

Mvg

links aanmaken in forum

maak eens de link met je vorige vraag, dan kunnen we zien, welke reactie daar al geweest zijn.

een link maak je door het http// adres te kopieren en deze te plakken in de wereldbol.
dit is het 11e icoontje van links (op de 2e regel).

Beste Leyton,

algemene opmerking
ik deel de mening van de medeforumleden:

wijzig eenmalig je lay out, zodat je de gewenste gegevens allemaal op 1 blad (of 12 bladen) kunt zetten.

De gegevens worden daardoor eenvoudiger bewerkbaar en overzichtelijker.

misschien dat je daar eerst even je aandacht op moet richten.

Antwoord op je vraag
je wilt dit bestand voor 2012 gaan gebruiken.
dan zul je eerst een leeg werkblad moeten gebruiken.
deze copieren en plakken in je nieuw bestand.
vervolgens kun je met werkblad copieren, het werkblad (of de werkbladen) copieren.

Met VBA ben je (met veel werkbladen) beter geholpen, maar daar kan ik je waarschijnlijk onvoldoende bij helpen.

Laatst bewerkt:
Selecteer de werkbladen die je wil verplaatsen met de muis, terwijl je de Ctrl-toets ingedrukt houdt. Rechtsklik op de eerste tab en selecteer Blad verplaatsen of kopieëren. Selecteer vervolgens naar nieuwe map en kies voor Verplaatsen.

zie bijlage
gebruik dit om je gegevens allemaal onder elkaar in te geven.
Daarna kan er met 1 of meerdere draaitabellen alle mogelijke rapportjes gemaakt worden.
Je moet dus enkel ingeven wat er gebeurt, de datum van vandaag ingeven is ook gemakkelijk met de toetsen CTRL+;
Aangezien het geheel een tabel is moet je geen fomules etc kopieren, je mag enkel geen lege rijen overlaten.
Data-validatie etc kan ook nog toegevoegd worden om fouten te vermijden.

Bijlagen

@cow18

Code:
Aangezien het geheel een tabel is moet je [COLOR="darkorange"]geen fomules etc kopieren[/COLOR], je mag enkel geen lege rijen overlaten.

het maakt voor de data in de tabel toch niet uit of je een formule gebruikt?
of heb ik je verkeerd begrepen?

of in draaitabellen formules mogen worden gebruikt, weet ik niet.

zie bijlage
gebruik dit om je gegevens allemaal onder elkaar in te geven.
Daarna kan er met 1 of meerdere draaitabellen alle mogelijke rapportjes gemaakt worden.
Je moet dus enkel ingeven wat er gebeurt, de datum van vandaag ingeven is ook gemakkelijk met de toetsen CTRL+;
Aangezien het geheel een tabel is moet je geen fomules etc kopieren, je mag enkel geen lege rijen overlaten.
Data-validatie etc kan ook nog toegevoegd worden om fouten te vermijden.

IK begrijp het, maar moest ik de kennis hebben om dit te kunnen maken had ik dit zeker ook gedaan. Dit is zoals reeds eerder beschreven een bestandje die ik heb gekregen.

NU: ik heb nu een map gemaakt genaamd kas, met daarin 12 mapjes voor iedere maand: jan, feb, maart, enz..........
Dit is op gebied van opstarten een enrom groot verschil geworden en dit is in feite wat ik deels wilde bereiken.
MAAR, kan kan ik nu ook het eindbedrag van bv 31/01/2011 koppelen aan de map februari 01/02/2011 enz voor iedere maand?

ik pas voor het vervolg van deze vraag ... verstandig dat je al van 365 naar 12 gaat, waarom dan niet in 1 ruk door naar 1 ????
@Oeldere, ik had enkel er een formule instaan voor het saldo in de rechterkolom en er staat wat data-validatie in die ook netjes meegenomen wordt naar de volgende rijen als je nieuwe gegevens toevoegt. Dus je hoeft in principe niet de eerste 100 regels voor te bereiden.

Laatst bewerkt:
@leyton,

ja, dat kan met een celverwijzing.

voorrbeeld:in c14 staat het eindsaldo van januari.
maak in blad 2 (februari) bij het beginsaldo onderstaande celverwijzing
Code:
=Blad1!C14

maar misschien kun je toch beter even het bestandje van cow18 bestuderen.

neem van mij aan dat er over nagedacht is en dat mogelijke fouten al zijn ondervangen (er is ook al validatie toegepast).

@leyton,

ja, dat kan met een celverwijzing.

voorrbeeld:in c14 staat het eindsaldo van januari.
maak in blad 2 (februari) bij het beginsaldo onderstaande celverwijzing
Code:
=Blad1!C14

maar misschien kun je toch beter even het bestandje van cow18 bestuderen.

neem van mij aan dat er over nagedacht is en dat mogelijke fouten al zijn ondervangen (er is ook al validatie toegepast).

Alvast bedankt. ik ben even bezig nu met het bestandje van cow18wat uit te proberen.

toch nog gewoon een bijkomend vraagje, die celverwijzing kan dat ook tussen twee aparte bladen die NIET in dezelfde map staan?

tussen 2 aparte excel bestanden bedoel je?

ja, dat kan ook.

dit kun je op dezelfde manier maken.

zelf ben ik daar niet zo'n fan van.

ik heb liever alle bescheiden in hetzelfde bestand staan (op verschilldend tabbladen).

tussen 2 aparte excel bestanden bedoel je?

ja, dat kan ook.

dit kun je op dezelfde manier maken.

zelf ben ik daar niet zo'n fan van.

ik heb liever alle bescheiden in hetzelfde bestand staan (op verschilldend tabbladen).

hebt u een voorbeeldje van de code.
ipv bv =Blad1!C14 wordt dit dan =naam bestand!C14

ik ben er geen voorstander van, maar jij vraagt ervoor dus onderstaand de formule. (zie bijlagen)

Code:
=+'[Map2 blad 1 Oeldere.xls]Blad1'!$F$1

k'zal u mening delen..... is inderdaad niet zo intressant.

toch bedankt voor de moeite hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan