meerdere boksen op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrphantom

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Heey
ik heb een vraag, ik wil 4 geluidsboksen op mijn pc doen maar wat moet ik daarvoor hebben? een splitter of wat anders?
ik hoop dat ik snel een antwoord krijg!

ciao.

Daar zijn speciale geluidskaarten voor waar je 4 tot 6 boxen op kunt aansluiten. Dat is voor surround effecten.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon meerdere boxen op je standaard geluidsuitgang zetten. De draden moeten wel parallel geschakeld worden.

Laatst bewerkt:
Daar zijn speciale geluidskaarten voor waar je 4 tot 6 boxen op kunt aansluiten

of je legt een kabeltje naar een versterker waar je zo 4 boksen kan aanhangen. Maar rechtstreeks aan een pc lijkt me toch niet gezond, zeker niet als het geen speciale is.

mvg
Timothy

De meeste moderene PC's hebben een 5.1 tot 7.1 uitgang. Het probleem is dat dit gemaakt is om een surround systeem aan te hangen zodat het aansluiten van 4 boxen en eventueel een headphone al problematisch wordt:(:(:(

Maar.. er zwerft een freeware dingetje rond ASIO4ALL waarmee je de uit- en ingangen kan configureren naar wens. Zo DJ ik met een 7.1 soundkaart met één uitgang naar de amp en één uitgang naar de headphone. Deze kanalen kan ik afzonderlijk aansturen.

http://www.asio4all.com/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan