meerdere BSOD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eev

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Berichten
25
Ik heb sinds juli 2010 een nieuwe pc en heb hier nog geen problemen mee gehad. Sinds twee weken krijg ik echter bijna dagelijks bsod's te zien. Ik heb zojuist de C partitie geformatteerd en er een nieuwe Windows 7 (x64) installatie opgezet. Ik dacht dat het probleem daarmee verholpen zou zijn maar ik kreeg na de installatie weer een bsod. Dit zijn de gegevens:

Bug-Check-Text: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Bug-Check-Code: 0x0000000a
Veroorzaakt door stuurprogramma: ntoskrnl.exe
Bestandsbeschrijving: NT Kernel & System

De bsod's die ik vóór de herinstallatie kreeg werden ook veroorzaakt door ntoskrnl.exe. Zou dit een hardware probleem kunnen zijn?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want ik kom er niet meer uit.

Ik heb het dmp bestand van de laatste bsod bijgevoegd.
Bekijk bijlage 013011-30264-01.rar
 
Je kan sowieso eens scannen met MBAM en je eigen scanner natuurlijk (Beide volledig). Soms kan een bsod al komen door een stom virus. Je kan ook nog memtest86 op een cdtje branden en die minstens 3 uur laten draaien! Worden er dan in het rood errors weergegeven dan is minstens één van je ram bankjes kapoet!
 
Dank Luuknl, het is waarschijnlijk m'n ram (memtest vindt ruim 1 miljoen fouten :shocked:)
Klopt het dat ntoskrnl.exe bsod's daar vaak door veroorzaakt worden?

Ik hoop dat ram geheugen ook onder de garantie van mijn computer valt. Hoe kan dat eigenlijk kapot gaan? Of was het al kapot vanaf het begin?
 
Dat dat proces bsod's veroorzaakt weet ik niet... Hoe ram kapot kan gaan? Ik zal het eens op de chat vragefn;)

Het antwoord dat ik kreeg op de chat van bertus:
stroom pieken & statische electrische tijd
 
Bedankt!
Ik krijg nieuw geheugen opgestuurd door de leverancier dus hoop dat het probleem daarmee is opgelost :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan