• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere cellen in range useform

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Ik ben bezig met een formulier waar op diverse plaatsen een datum moet komen. Ik heb nu een kalender die opkomt in een paar cellen maar de cellen die ik nodig heb zijn niet aaneengesloten.
In het voorbeeld werkt het bij C8 t/m C12, maar hoe krijg ik de andere geelgekleurde cellen ook werkend?

Alvast bedankt,

Rick

Bijlagen

Even de range aanpassen?

Code:
Range("c8:c12,j13,j15,etc")

Het hele object zou ik niet gebruiken omdat het in de meeste versies standaard niet meer werkt.

Bedankt voor de moeite maar als ik dubbelklik in een cel in kolom A zie ik niets. Doe ik iets verkeerd?

Wat ik wel eerder heb gebruikt is een kalender maar dan stond er steeds een pulldownmenu pijltje rechts van de cel. Als je dit veel gebruikt ziet het er niet uit op een formulier. Dat is de reden waarom ik deze variant wilde gebruiken.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Rick

Excuses, werkt nu wel. Probleempje met security op laptop werkgever.

Ziet er idd prima uit. Cel bereik werkt met dezelfde aanpassing als eerder genoemd? Zou je anders een voorbeeldregel kunnen geven met meerdere kolommen en rijen?

Kan je toch ook zelf wel?

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Cancel = True
    If Not Intersect(Target, Range("A4:A8,F12:F14,H18")) Is Nothing Then Kalender.Show
End Sub

OM toch ook op andere cellen te kunnen dubbel-klikken om te bewerken kan je dat beter veranderen naar:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Not Intersect(Target, Range("A4:A8,F12:F14,H18")) Is Nothing Then 
        Cancel = True
        Kalender.Show
    End If
End Sub

Ik ben nu vreselijk zoekende na jaren niets in excel te hebben gedaan.

Bedankt, hier kan ik mee verder.

Gr, Rick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan