• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere cellen kleur wijzigen - celafhankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan777

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Excellers,

Cel b2, b3 en b4 zijn geel, indien deze leeg zijn.
Als ik aan cel b3 een waarde geef meer dan 0 wordt de cel groen.
Cel b2 wordt orange en cel b4 wordt licht groen.
Mijn vraag is , als ik cel b3 een waarde geef dat niet alleen cel b3 maar ook cel b2 en b4 in de kleur groen verandert.
Dit zelfde geld voor cel b2 als ik hier een waarde aan geef dat niet alleen b2 maar ook b3 en b4 orange worden.
Cel b4 wordt licht groen als ik daar een waarde aangeef, hierbij zouden dan cel b3 en b2 ook licht groen moeten kleuren.
dus alle cellen eenzelfde kleur indien een van de 3 cellen een waarde instaat,
danwel de kleur die ik eerder aangaf.

alvast dank voor de hulp

Bijlagen

Hoi Hoornvan,

dankje :), dit is inderdaad de bedoeling (maar krijg de opmaak niet overgezet :confused: ) , maar hoe kan ik de waardes hiervan overnemen en kopieren in andere velden zonder ze apart in nieuwe cellen te hoeven invoeren, ik moet dit in een sheet/workbook namelijk veel vaker hebben om 3 vakken zo gekleurd te krijgen
(ca. 4800 x, heeft te maken met een jaarrooster in een 15 weken rooster welke ingevuld wordt door 15 personnen en dit betreft een dagdeel, en dan de kleur verandering is ziek , verlof of ruiling )

heb geprobeerd met jou cellen te kopieren en dan plakken speciaal alleen de formules en/of waarden en alleen opmaak, maar werkt niet, hoe kan ik dit realiserenn dat alleen de opmaak ervan wordt overgenomen in andere cellen op diverse plaatsen door het veld en ik dus daar de cellen opnieuw kan gebruiken?

nu wordt alles zo overgenomen dat als ik jou cellen een cijfer geef in mijn nieuwe cellen ook de kleuren veranderen en dat wil ik dus niet.

alvast dank.

johan

Johan, verwijder bij de drie cellen de dollartekens bij de voorwaardelijke opmaak. Nu kan je ze per drie kopiëeren en plakken speciaal Opmaak.

Mvg

Rudi

Hoi Rudi,

dank voor je reactie,
heb geprobeert wat jij zegt maar dat lukt niet, kan dan wel waardes ingeven maar alleen de betreffende nieuwe cel kleurt dan anders en niet de andere 2 nieuwe erbij, of moet ik als ik ze dan plak ook weer de dollartekens erbij zetten? dan is het alsnog veel werk, kan dit niet anders ?

er staan dollartekkens voor en na de cel B, dus bv =$B$2>0, moeten beide tekens weg?
(dit had ik dus gedaan en werkt dus niet zo als ik wil) ik zal nog proberen met 1x dollarteken weghalen en ben benieuwd anders naar een andere manier waarop dit eenvoudiger kan

graag hoor ik nog van jullie

alvast dank

johan

Johan in bijlage zijn de twee reeksen rechts kopiëen van de reeks links

Mvg

Rudi

Bijlagen

nu lukt het wel, wat deed ik dan fout? had alleen de dollartekens weggehaald en werkte niet, wat is het verschil dan nu nog extra?

ben er blij mee, maar zou graag weten nog waar ik fout zat, ik deed hetzelfde zover ik weet (tekens weg en kopieren met opmaak in nieuwe cellen)

:) thx

johan

johan777,

Ik zie dat het gelukt is, sneller kon ik niet reageren ben net weer thuis.

Suc6,

is idd gelukt....bedankt, vraag me alleen nog af waar ik fout zat met gegevens opmaak kopieren wat niet lukte ( $ weglaten) en later lijkt het wel goed te zijn, ben dus nog op zoek waar dat addertje zit, maar kan alvast voorruit........thx :thumb:

ok bedankt , ik doe het hiermee dan , ben met het resultaat wat ik wil ermee zeker mee geholpen.............

thx allemaal :)

Graag gedaan.
Je staat soms voor raadsels maar het belangrijkste is dat het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan