• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere cellen laten kleuren met voorwaardelijke opmaak aan de hand van lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanzel

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2005
Beste Allemaal,

Een overzicht wat het bijgevoegde bestand bevat:

• Blad1 overzicht van het gehele assortiment

• Blad2 overzicht van blanco topfolie artikelen
De vraag is nu hoe kan ik de cel van Kolom D laten kleuren die overeenkomen met de waardes in Blad2. Handmatig is niet te doen en bij voorwaardelijke opmaak unieke of dubbele waardes wordt er geen link gelegd met de artikelnrs in Blad2. Heb ook geprobeerd Alleen cellen opmaken met celwaarde gelijk aan, maar dan herkent Excel het celbereik niet.

Misschien moet ik heel voorwaardelijke opmaak niet gebruiken en zit ik verkeerd te zoeken

Hoor graag van jullie.

Beste basnahuis,

Ik was zo aan het stoeien met de uitleg dat ik kennelijk vergeten was om het bestand te uploaden. De vraag is tevens gedeeltelijk opgelost door middel van de topic van jgoosse1
. Allen als je in Blad1 de Kolom D flitert op alfabetische volgorde zie je dat één cel wel gekleurd is en een andere met dezelfde waarde niet.

Formule in voorwaardelijke opmaak "een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden opgemaakt": =ALS(AANTAL.ALS('Blanco folie'!$A$4:$A$362;$F2)>0;1;0)

Bekijk bijlage 2013 blanco topfolie overzicht.xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan