• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere cellen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmiek

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2006
Ik heb het volgende probleem.
Ik zou graag cellen B1:F1 willen vergelijken met een database met B4:F10, waarbij kolom G4:G10 de uitkomst staat als er 'match' is. De volgorde van de inhoud van de cellen B1 tot en met F1 zou eigenlijk niets moeten uitmaken.

GR, Tijmen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Best Luc,

Ik bedoel eigenlijk het volgende:
B1:F1 typ de gebruiker in. Excel moet dan de waarde vergelijken met de database (B4:F10). Als de 5 cellen overeenkomen met de 5 cellen uit de databse dan moet de waarde als antwoord uit kolom G ontstaan.

GR, Tijmiek

Ten eerste Luc, super voor je antwoorden.

Maar helaas kan ik het slecht bewoorden wat ik bedoel. Ik heb het in de sheet duidelijk proberen te maken.

GR, Tijmiek

Bijlagen

Hé perfect Luc.

Is het volgende ook mogelijk. Dat het niet uitmaakt in welke volgorde je de velden invult, bv.:

o o o v v
v v o o o
v o o o v

Maar dat het resultaat toch hetzelfde is. Dit zonder de database te veranderen (dus geen extra regels in te voeren).

GR, Tijmiek

Re: ..

Dat ziet er inderdaad goed uit, bedankt voor je moeite Luc!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan