• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere cijfers in één cel los van elkaar zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eva90

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Ik zit met een probleem. Ik heb een enquete gemaakt en de gegevens daarvan ingevoerd in Excel, de antwoorden heb ik vertaald naar cijfers.
Nu is het zo dat er op sommige vragen meerdere antwoorden mogelijk waren en ik in die cellen meerdere cijfers heb geplaatst, zie vraag 35.
Dus 1,2,3,5 of 3,4
Ik wil graag de formule AANTAL.ALS op deze rij toe passen, maar de computer leest de cijfers die in dit soort cellen staan niet als aparte cijfers, maar als een reeks. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Bijlagen

De beste oplossing is natuurlijk om te doen wat je in het begin had moeten doen: elk antwoord in een eigen cel. Met andere woorden: voor elke vraag een setje van vijf antwoord-cellen reserveren.

Nog beter: een echte database gebruiken in plaats van een spreadsheet.
Het beste: specifieke enquete-software.

Laatst bewerkt:
Dit kun je niet niet oplossen, omdat de antwoorden op de vragen waar meer antwoorden mogelijk zijn niet te vergelijken zijn met de overige antwoorden.
De meer-antwoordvragen geven nomimale resultaten; de overige vragen geven ordinale resultaten.
De meer-antwoordvragen moet je daarom apart en anders verwerken.

ja Eva, het uitlezen is geen probleem.
de antwoorden op de juiste manier wegen is veel moeilijker.
ik ben benieuwd hoe je dat oplost.
groet Sylvester

ps het uilezen( bv hoeveel éénen er in een Kolom voorkomen) kan oa met een somproduct matrixformule zie je vorige vraag

Laatst bewerkt:
Ik wil graag de formule AANTAL.ALS op deze rij toe passen, maar de computer leest de cijfers die in dit soort cellen staan niet als aparte cijfers, maar als een reeks. Hoe kan ik dit oplossen?
Zie de bijlage (kolommen X t/m AF).
Let op dat de formule's moeten worden ingevoerd via Ctrl-Shift-Enter.
Als je in X2 de 0 vervangt door kolom()-24 , dan kun je de formule van X2 ook naar rechts (en daarna naar beneden) doortrekken.
Succes ermee.

Laatst bewerkt:
Ik zie nu dat er in bepaalde vragen niet 7 maar 8 (of nog meer?) antwoorden mogelijk zijn.
De bijlage in mijn vorig bericht werd naar 8 antwoorden aangepast.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties! Gelukkig heb ik nog niet heel veel gegevens en ik heb daarom besloten alle meerdere antwoord vragen opnieuw apart in te voeren zodat ik alle cijfers een aparte cel kan geven! Weer wat geleerd voor de volgende keer.

Gelukkig heb ik nog niet heel veel gegevens en ik heb daarom besloten alle meerdere antwoord vragen opnieuw apart in te voeren zodat ik alle cijfers een aparte cel kan geven
Zoals je gezien zult hebben, is dat dus niet per se nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan