ikkezelluf
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 7 jan 2017
Ik ben momenteel bezig om een rooster te maken voor een groep werknemers. Ik heb het al zover dat tijden worden opgeteld, vrije dagen worden geteld en nu wil ik dat ook dat oproepdiensten worden opgeteld. Ik had daarvoor al de volgende formule ingevoerd: =SOMPRODUCT(ALS(B5:AC5="";0;--(CODE(B5:AC5)=68))) Deze code zoekt in een range hoeveel keer ascii code 68 (D) voorkomt en telt deze bij elkaar op. Werkt perfect maar ik heb voor diezelfde opvangdienst 2 codes, ook de "M" doet mee. Nu wilde ik mijn formule zo gebruiken dat in een range cellen waar 68 en 77 (D en M) gebruikt worden, deze bij elkaar worden opgeteld maar dat lukt me nog niet. Zie de bijlage. Je ziet daar bij piket "2" staan, dat klopt volgens de formule want in de rij staat 2x "D" (ascii 68). Maar eigenlijk zou de uitkomst "7" moeten zijn omdat er ook nog 5x "M" (ascii 77) staat.
Hoe kan ik dit het beste invoeren. Ik heb al vele varianten gebruikt maar ik kom er niet uit, hopelijk kan iemand hier op het forum mij helpen.
Alvast bedankt,
Wim

Hoe kan ik dit het beste invoeren. Ik heb al vele varianten gebruikt maar ik kom er niet uit, hopelijk kan iemand hier op het forum mij helpen.
Alvast bedankt,
Wim